Jump to content
Annons

MAC Cubase filer på PC?


pandemon

Recommended Posts

Vi (bandet och jag) har alla 15 låtarna vi spelade in i studio i master-versioner på CD. Inspelningen skedde i Cubase på MAC, och skivorna är brända i MAC-format, dvs. de går inte att läsa i Windows... 😉

Jag vet att det finns div. program för att läsa MAC-CDs i Windows (tips på billiga/bra emottages tacksamt), men jag undrar om det finns någon liten risk att Cubase SE klarar av att läsa skivorna på min PC om jag köper det... Finns det det? 😎

EDIT: Som jag har förstått det så sparar Cubase låtar som projekt. Min erfarenhet från multimediautbildningen -95/96 säger mig vips att man i en annan dator måste ha samma plugins för att få allt att fungera. Stämmer det?

Redigerat av pandemon
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det första har jag ingen aning om, men andra frågan, ja, det är bra om du har samma plugins o.s.v. för annars kommer det antagligen inte alls låta likadant, du kunde ha "fryst" eller "bounchat" (hur det nu stavas) alla spår innan ni brände ut så du inte hade behövt pluginsen, men då kan du ju inte ändra några parametrar eller liknande heller iofs.

Den kommer klaga på att den inte hittar plugins o.s.v. du kan fortfrande öppna dock och kanske ersätta de pluggarna ni körde i studion med likvärdiga som du har själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...