Jump to content
Annons

Sångerska söker samarbete!


MalinTherese

Recommended Posts

Hejsan!

Är en tjej på 26 år som älskar att sjunga, skriver även egna texter.

Jag har stått för underhållning på bl.a bröllop, firmafester och de sista nu var på Skövdes Matfestival i slutet av augusti.

Letar efter ett band i behov av sångerska eller eventuellt samarbete till mina egna låtar. (spelar endast ytterst lite gitarr, som jag använder till att knåpa ihop mina texter)

Hade i våras en låt med i Svensktoppen Nästa, där jag kom bland dom tio utvalda i Skaraborgsregionen. Deltog även i Idol första året de sändes och lyckades ta mig till Stockholm, men där tog de tyvärr stopp:)

Hör gärna av er om detta låter intressant! 🙂

//Malin

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra presentation förutom ett par saker som inte framgår :

Vart befinner du dig ?

Vart kan du bege dig ifall ni inte är på samma ort ?

Har du tillgång till studio eller måste samarbets personen ifråga ha tillgång till studio ?

Har du tidigare låtar du gjort ? , Isåfall med länkar så man kan lyssna.

Med dessa bör du kunna utöka dina möjligheter till ett samarbete.

M.v.h

Tuomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra poäng där 🙂

Jag bor i Skövde. Har en vän med studio som säkert skulle kunna lånas, dock bättre om personen som eventuellt skulle vilja jobba med mig har tillgång till studio.

Jag har en låt som spelats på radion som finns tillgänglig att lyssna på. är dock inte speciellt nöjd med sånginstatsen på just denna, då min röst inte kommer till sin fulla rätt 🙂 Men ett exempel på egenskriven låt iallafall. Scrolla ner till låt nummer tio 🙂

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3147&grupp=5051&artikel=5112859

Live-klipp finns på andra uppträdanden om det är någon som skulle vara intresserad 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att du får till countrydialekten bra och din röst är väldigt fin! En sak som du dock måste tänka på är att hålla ut tonerna mer ibland, jag antar att det kanske är det som du menade när du sa att du inte var helt nöjd med sånginsatsen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Kul med fler Skövdebor här.

Jag är nog dock inte rätt person att samarbeta med. Är småbarnsförälder och finner det svårt att få tid ens till mina egna projekt.

Tror inte heller att jag sysslar med den typen av musik som du vill hålla på med.

Men kul ändå! Hoppas du hittar någon bra samarbetspartner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Synpunkter på låten. Kanske inte är önskat, men. Here we go. Röst/sång/text/melodi är det inga fel på.

I versen tycker jag det saknas några ackord-växlingar. Melodin vandrar väldigt mycket och vid "many times before" vill jag t ex höra Em > Bm.

I refrängen: "(Em) could you ever (Bm) be the (D) one I though was (Bm) meant for me (D) ... Am ... C ... D" (?).

Synd att inte bandet lät mer som "my life would suck without you".

Redigerat av djhipster
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...