Jump to content
Annons

Steinberg Mr816 eller Ur824?


Pegu

Recommended Posts

Är på gång och köpa ett större ljudkort för att

kunna spela in flera kanaler på en gång.

(Jag har i dag ett Focusrite Saffire LE).

Jag undrar kort och gott om någon av er äger/ägt

något av Steinbergs ljudkort och vad ni i så fall

tycker om dom??? Jag har ej hört dom, bara

läst en massa possitiva omdömen om dom.

/Pegu

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

De är mycket bra. Det enda negativa jag skulle kunna ta fram, är i så fall att de saknar midi-interface...

MR816 är som sagt Firewire, medan UR-ljudkorten är USB, så vilket du ska välja beror förstås också på vilka interface du har tillgång till i datorn...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
  • 2 år senare...
sodajam (oregistrerad)

Köpte precis Cubase 8, Grove Agent 4 och UR824. Kör windows 8.1. Bara att installera och plugga in. Funkar perfekt efter en liten inställning i cubase latency settings så att midi och audio synkar (-500). Jag har uppdaterat firmware och programvara samt windows till senaste versionen. Funkar perfekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte precis Cubase 8, Grove Agent 4 och UR824. Kör windows 8.1. Bara att installera och plugga in. Funkar perfekt efter en liten inställning i cubase latency settings så att midi och audio synkar (-500). Jag har uppdaterat firmware och programvara samt windows till senaste versionen. Funkar perfekt.

Inverted darlington preampsen är riktigt goa! Låter lite som transformator pre's

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...