Jump to content
Annons

Chester Bennington (Linkin Park) om 'Nu-Metal'


Terror

Recommended Posts

Såg den här igår, och var bara tvungen att dela med mig. Jag håller med honom till 100%. Jag tycker att de är kul att experimentera med ljud och olika musikgenre. Jag förstår inte hur folk kan vara så trångsynta. Visst, gillar man verkligen en viss sak så kan man ju hålla sig fast vid det, men man behöver inte slänge ur sig kommentarer om att band hit och dit "suger". Jag uppskattar all sorts musik. Allt från jazz, metal, hip hop, pop till klassisk och folkmusik. Precis som han säger, "Det finns bra och dålig musik i alla genres".

Vad säger ni själva? Om framför allt 'Nu-metal', men också olika stilar i största allmänet? Blandar du musik? Försöker du blanda musik? Är du väldigt s.k 'open minded' eller håller du dig fast till just din musikstil? Kan vara ganska intressant att lära känna er lite mer här på forumet.

Redigerat av Terror
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Linkin Park har alltid varit förebilder för mig i sitt musikskapande. Även om dom i dagsläget har fått en rejäl "emo" stämpel pga deras minderåriga fanskara och deras koncept, är de musikaliskt ett riktigt angenämnt populärfenomen.

De kanske inte var de första, men de delar en stark tvåa efter Slipknot över de band som lyckats implementera scratchande, samplande och hiphop från rapkulturen i rockmusiken bäst. Lyssnar dock tyvärr helst inte på deras senaste två album.

När det kommer till egen musik så är jag en sån allätare att det vore onaturligt att inte blanda stilar... Vem är det som är trångsynt förresten?

Link to comment
Dela på andra sajter

bra och dåliga artister i alla genrer... håller inte riktigt med, artister som man tycker om i samma genre skiljer sig ju tydligen på fundamentala sätt från andra man inte gillar (hade de inte gjort det hade man ju gillat båda). bara för att man bankar ihop dem i samma genre betyder inte att de låter likadant, men i och med att man har förväntningen att de följer samma typ av regler så drar man slutsatsen att ena är dålig. det "sämre" bandet kanske inte försöker låta likadant som det "bättre" bandet.

att det finns rent utav dåliga musiker är väl självklart, men dessa sitter nog mest hemma och pillar mållöst på sina instrument för skojs skull och har inga ambitioner att bli proffs.

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

One step closer var bra, sen har det väl mest gått utför i min mening men jag är väldigt mycket för att blanda genres.

Jag spelar ju själv i ett Industrimetalband med inslag av techno, DnB, och trance mm......

En bra låt är alltid en bra låt, oavsett genre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

att det finns rent utav dåliga musiker är väl självklart, men dessa sitter nog mest hemma och pillar mållöst på sina instrument för skojs skull och har inga ambitioner att bli proffs.

Säg det till Lars Ulric. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Bara att lyssna på första Venomplattan Wellcome to hell. Fy fan va dåligt de lirade. 😆 Producenten var i samma låga klass. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...