Jump to content
Annons

Boss ME50B eller V-amp Bass?


Jimmy

Recommended Posts

Hej på er! Jag går o velar. Jag tänkte köpa mig en effekt-grunka till basen och jag funderar mellan Boss ME50B eller V-amp Bass. Verkar som skillnaden mellan V-amp'en o Boss'en är att V-ampen har en massa stärkar- o lådsimuleringar medans Boss'en har bättre ljud o effekter. Stämmer det? Jag lutar åt Boss'en men det vore synd om det inte fanns några stärkar-simuleringar att välja mellan (tänker line'a den rakt in i datorn).

Nån mer här som lirar bas o har lite erfarenhet av såna här multieffekt-boxar? Minsta lilla tips skulle hjälpa mig 😳

Regards / Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
denton (oregistrerad)

Pröva boss GT-6B, jag har den till min bas och är väldigt nöjd och den har både förstärkar och högtalar simulering + en massa effekter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag har sneglat lite på den men det är utanför min ekonomi just nu. Synd att ME50B inte verkar ha några förstärkar/låd-emuleringar, annars så skulle jag slå till direkt. Alternativet är som sagt V-amp'en... men på nåt sätt så kändes den inte lika övertygande.

/Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Excubator (oregistrerad)

Vet tyvärr inte hur v-amp för bas är, men jag har själv v-amp2 för gitarr och är långt ifrån nöjd med ljudet.. håller bas-varianten samma kvalité så kan jag inte annat än att avråda starkt från den..

B

Link to comment
Dela på andra sajter

Min kompis köpte V-ampen och sålde den ungefär 5 dar senare eftersom den lät skit. Han köpte en Pod BassXT och är svinnöjd, men det svarar ju tyvärr inte på din fråga eftersom den är lite dyrare.

Man jag skulle gärna testat Bossen

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, precis. Priset för V-amp'en är 995 kr o Boss'en (GT-6B) går loss på 5400 kr. Jag satt med GT-6B i går några timmar o lekte. Klart den är bättre men det är ju ett större hål i plånboken också. Funderar på att lägga mellanskillnaden på en bättre bas istället. Alltid den där jäkla avvägningen mellan saker. Blä!

Alternativet är ju att gå ner till ME50B men den saknar förmodligen stärkare o låt-simulering, och det är nåt jag behöver för jag ska line'a in det direkt i datorn.

Regards / Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...