Jump to content
Annons

Musik/spel dator budget 15.000


RickardL

Recommended Posts

Tja!

Första gången jag skriver här i forumet och beslöt mig för att göra det efter att man har spenderat mycket tid på att försöka bygga ihop en ny studio dator.

Läst många trådar och kollar runt mycket på nätet men har så jävla svårt för att förstå hur man bygger en dator och vilka delar som är bra, så därför vänder jag mig hit.

Målet är att datorn ska vara jävligt snabb och stabil samt väldigt tyst och bra nerkyld.

http://www.inet.se/k...5454/2012-09-09

Detta är vad jag byggt ihop hittils. Vet inte om alla delar funkar ihop, vet inte vad man kan göra för att göra det billigare, kanske sänka grafik kortet och öka hårddisken, osv.

Behöver all hjälp man kan få för att kunna få till en så bra studio dator som möjligt men jag vill också kunna lira nyare spel på den utan problem.

Dator bygget är uppe i 12k just för att resten av pengarna ska gå till ett Externt ljudkort, så självklart behöver man hjälp med att leta rätt på ett sådant också.

Tack så mycket för mig! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

jag hade kört på mac pro

Har du inget att tillägga än den trötta robotlika frasen kör på mac istället kan du lika gärna försvinna från tråden. Ni är så tröttsamma alla ni som får ståfräs av att nämna mac för alla som vill köra pc.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du inget att tillägga än den trötta robotlika frasen kör på mac istället kan du lika gärna försvinna från tråden. Ni är så tröttsamma alla ni som får ståfräs av att nämna mac för alla som vill köra pc.

Speciellt när man föreslår en MAC som speldator.... 😆 *ligger på golvet och skrattar*

Link to comment
Dela på andra sajter

Speciellt när man föreslår en MAC som speldator.... 😆 *ligger på golvet och skrattar*

jag föreslog mac för att det enligt mig är ett bättre alternativ, det var ett förslag.

Om majoriteten i den här tråden hade kommit med samma förslag hade trådskaparen kanske tagit sig en tankeställare och funderat på om pc verkligen är rätta valet. Detta är ett forum, ett forum är bland annat till för att diskutera. Det är svårt att starta en diskussion om man inte får lov att tycka som man vill.

För 15 000 kan du dessutom få en bra mac pro och en bra speldator för begagnat. Varför man nu i hela världen vill ägna sin tid åt att spela kommer jag nog aldrig förstå mig på eller över huvud taget lägga några värderingar i men varför måste man ha en dator som gör två saker helt okej när man kan ha två datorer som gör varsin sak utomordentligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren 🙂

Ändrade Chassit & Grafikkortet

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2276165/2012-09-10

Finns väl inte mer än det som behövs då antar jag? Skulle jag få hem allting & montera ihop det, då förmodar jag att det är en fullt fungerande dator för musik samt spel bruk?

Angående det externa ljudkortet så blir det nog att dra till musik affärn för & få lite råd, får se vad det blir.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...