Jump to content
Annons

Funkar det här?


HALMIS

Recommended Posts

Annons

Nä, det där är nog ingen bra idé. Det du behöver är en liten mixer att göra en monosummering av kanalerna med. Förslagsvis kopplar du då in överhänget på kanal 1 och 2, varpå du sedan skickar ut båda på samma send (före regel), sen kopplar du in den senden till en kanal på ditt ljudkort. Således behöver mixerbordet ha fantommatning, då du överlåter all mikrofonförstärkning till den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske skulle köpt en mixer med fler ingångar så att jag kan få in hela trumsetet på en kanal in i ljudkortet? Just nu har jag endast två överhängare och mik på virveln eftersom det bara är 8 ingångar.

Då behöver jag väl 6-8 ingångar på mixern som sedan går som en kanal in i ljudkortet? Det funkar väl va? =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Att summera alla trumsetets kanaler tycker jag låter som en dålig idé förutsatt att du inte har många bra hårdvaruburkar och kan sätta trummixen direkt i inspelningen. Hur många kanaler har ditt ljudkort? Enligt min mening räcker det gott med 8 kanaler till truminspelning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det har du ju rätt i... Vi spelar in allt samtidigt i replokalen och det hade varit gött att få in baskaggen och pukorna samtidigt, men jag får väl köpa en mixer så jag får in överhängarna iaf så att jag kan få med baskaggen.

Man kan ju spela in en slask och sedan koppla in trumikar på alla 8 kanalerna och spela in trummorna och sedan spela in gitarr, sång osv, men det blir ett jävla kopplande. Vill helst spela in allt samtidigt.

Har ni några andra tips på hur vi ska bära oss åt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...