Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan svejsan. Äntligen är Nomentory (så gott som) färdig med sin skiva. Eller rättare sagt, jag är klar med skivan.. och en kille till. Och som vi PROFFS!!! (hihi) brukar säga: Mastra inte dina egna låtar. Därför undrar jag om de är någon här som skulle kunna mastera en platta på 8-9 låtar? Vi har båda 2 spelat in med exakt samma volymer och ljudinställningar på varje låt, så mixarna låter likadant, så egentligen räcker det att mastera en låt och sedan applicera på dem andra.

Vi letar inte efter en SUPERDUPER-mastering för 8.000kr, utan vi letar lite mer efter ett lågbudget-alternativ. Om de blir för dyrt, så gör jag ett tappert försök med Iozone Izotop 5 själv istället. Men men, alltid bra att fråga!

Här är en utav våra låtar (med min genealiska mastering): http://soundcloud.com/rustynotes/nomentory-new-song-teaser

Vi vill väl ha ett eget sound, men som referenser kan man väl ta Asking Alexandrias ljudbild, om man måste nämna något.

Låtarna (innan mastering) är ganska platta, så de finns gott om utrymme att trixa och trolla.

Bara svara här, PM eller jerry.sandstrom@live.se om du är intresserad. Vi har väl den här veckan kvar att göra dem sista detaljerna, sen är det bara tuta och köra!

hej!

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.