Jump to content
Annons

Bilder på era gitarrer/basar!


Andwuu

Recommended Posts

Annons
  • 2 månader senare...

Du vill inte adoptera mig CHAE? 😛😆

Självklart, Nay 🥰😆 En semivuxen sladdis vore ju inte alls fel. Då har vi ju fixat barnvakt också. Win/win 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gitarrer är väldigt trevligt, många roliga i tråden.

Ibanez nya Roadcore.

image.jpg

Får ta en gruppbildning en dag när jag har för mycket tid och det regnar och toa är upptagen :-)

/Magnus

Den här får du gärna berätta lite mera om.

Jag blev väldigt intresserad av den när jag såg att den skulle komma för ett par månader sedan.

Inget svaj, härligt.

Hur låter och känns den, osv. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

8571986649_9a4cf8f0b7.jpg

En gammal och en nyare kompis. Fender "The Strat" 1980 Lake Placid blue, helt original. T.o.m. putsduken ligger kvar i prylfacket. Köpte den nyinkommen i butiken innan färgen ens hade torkat. Den luktade starkt av lösningsmedel de första veckorna.

Vox DA5 är perfekt för trångbodda.

6086728535_f1385abb72.jpg

ClearSound lite uppdaterad. Köpt på postorder (Hobbex).

Link to comment
Dela på andra sajter

Gitarrer är väldigt trevligt, många roliga i tråden.

Här är två av mina senare flickor.

ESP custom shop tele.

image-1.jpg

Ibanez nya Roadcore.

image.jpg

Får ta en gruppbildning en dag när jag har för mycket tid och det regnar och toa är upptagen :-)

/Magnus

Grymsnygg tele. Vad är det för trä i kropp o greppbräda?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här får du gärna berätta lite mera om.

Jag blev väldigt intresserad av den när jag såg att den skulle komma för ett par månader sedan.

Inget svaj, härligt.

Hur låter och känns den, osv. 🙂

Den känns väldigt "oibanez", tjockare C formad hals (vilket de inte haft sen mitten av 80-talet typ).

Avsaknaden av armcut gör att den känns väldigt tele att spela på.

Ljudet är varmt men tydligt, mickar med ganska svag PAF karaktär, bör dynamik och separation. Alnico 5 magneter.

Alla jag provat har varit lätta och resonanta exemplar (har spelat en 10 stycken ungefär).

Gjorde en demo av den här.

Jag älskar den. Löjligt bra för vad den kostar.

/Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymsnygg tele. Vad är det för trä i kropp o greppbräda?

Tack!

Det är en en bits mahognykropp med en en bits lönntopp.

Hela halsen (greppbräda inkluderat) är en bit extremt flammig lönn.

Vintage band och radius, skall få den planad och ombandad med lite större saker.

Väldigt trevlig gitarr.

/Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Den känns väldigt "oibanez", tjockare C formad hals (vilket de inte haft sen mitten av 80-talet typ).

Avsaknaden av armcut gör att den känns väldigt tele att spela på.

Ljudet är varmt men tydligt, mickar med ganska svag PAF karaktär, bör dynamik och separation. Alnico 5 magneter.

Alla jag provat har varit lätta och resonanta exemplar (har spelat en 10 stycken ungefär).

Gjorde en demo av den här.

http://youtu.be/_T8ABdqnNb8

Jag älskar den. Löjligt bra för vad den kostar.

/Magnus

Tack för svaret och nu blir man inte precis mindre sugen, dessutom så vet man sedan tidigare vilken kvalite Ibanez har på sina gitarrer. Har själv en Prestige 3120 som låter helt sanslöst bra på en hel del av ljuden.

Såg den där videon för ett par dagar sedan! Bra klass på liret och visst fan lät det bra. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret och nu blir man inte precis mindre sugen, dessutom så vet man sedan tidigare vilken kvalite Ibanez har på sina gitarrer. Har själv en Prestige 3120 som låter helt sanslöst bra på en hel del av ljuden.

Såg den där videon för ett par dagar sedan! Bra klass på liret och visst fan lät det bra. 🙂

Håller med dig om 3120, grymt trevlig modell.

Har 3 såna kvar (men hade fler innan) plus några egna modeller kallade MO1 och 2 baserade på 3120.

Var min favoritmodell i massor av år.

Tack!

Prova en, man blir positivt överraskad.

/Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är din åsikt om den emulerade halsmicken?

Svår fråga.

På höga toner funkar det bra och låter likt en halsmick.

På låga toner funkar det inte lika bra, det är ett användbart ljud men det låter inte halsmick.

Jazzliknande ljud funkar bra på renaljud men annars blir det bälte ju ner dist man har.

Hur den låter beror mycket på vad man har som stallmick.

När jag bytte den till en Tone Zone blev halsmickssimulatorn sämre.

Så min gissning är att med en PAF liknande, mer öppen och svagare mick, skulle de funka bättre.

På crunchljud är det för fylligt och tar för stor plats, låter inte halsmick alls.

/Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu tillkommit en "Guitalele" som present också, för er som aldrig sett en tidigare är det en gitarr i ukuleleformat anpassad för de som reser mycket och vill ha något litet instrument med sig. Personligen föredrar jag fortfarande att resa med en fullstor gitarr av flera anledningar 😉

IMG_20130316_170510.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
  • 4 månader senare...

Det må inte vara gitarren i sig, men känns nästan värt att lägga upp en bild på hur vackert mitt gitarrfodral såg ut efter hemresan från Fjärran Östern.

Untitled.png

(varning för extremt stor bild om ni klickar på den för övrigt)

Redigerat av Andwuu
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret och nu blir man inte precis mindre sugen, dessutom så vet man sedan tidigare vilken kvalite Ibanez har på sina gitarrer. Har själv en Prestige 3120 som låter helt sanslöst bra på en hel del av ljuden.

Såg den där videon för ett par dagar sedan! Bra klass på liret och visst fan lät det bra. 🙂

Säkert jättebra saker. Men RC320 ...rg, rf... känns som tyota rakt igenom. bra osexigt, orock och mycket kondom.

sry att jag kladdade ner tråden :/

Redigerat av rundgång
Link to comment
Dela på andra sajter

Den ultimata spelkänslan finns i den enda bas jag behöver. Tillverkad i juni 1976.

post-393-0-28042000-1341309601_thumb.jpg

Ok - jag har en Yamaha-bas också som ligger och skräpar, men den räknas inte i skuggan av denna klassiker. 🙂

Allt från '76 är av högsta kvalitet - true story ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu tillkommit en "Guitalele" som present också, för er som aldrig sett en tidigare är det en gitarr i ukuleleformat anpassad för de som reser mycket och vill ha något litet instrument med sig. Personligen föredrar jag fortfarande att resa med en fullstor gitarr av flera anledningar 😉

IMG_20130316_170510.jpg

Var går en sån på? Var säljer dom sådana?

Jo, strängar också, kan det bli problem att få tag på nya?

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...