Jump to content
Annons

Kan man få lite feedback på min nya house-låt? :)


ramoand

Recommended Posts

Annons

Välproddat! Två saker jag tänker på är att kicken kanske är liiite mullrig, och att breaken är lite på gränsen till att vara för långa. Tycker dom är snygga och gillar builderna mycket, men på ett golv kan det bli lite för långt. Men överlag så imponerande produktion!

Link to comment
Dela på andra sajter

Välproddat! Två saker jag tänker på är att kicken kanske är liiite mullrig, och att breaken är lite på gränsen till att vara för långa. Tycker dom är snygga och gillar builderna mycket, men på ett golv kan det bli lite för långt. Men överlag så imponerande produktion!

Tackar! 🙂 Jag håller helt med om kicken, har jobbat som fan för att få till den med flera lager osv men jag är inte riktigt nöjd. Brukar få till det rätt hyfsat annars men på denna har de varit lite svårare att få en kick som låter grymt och som passar till övriga instrument.

Hur låter mix/mastring??

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså jäklar vad bra det låter! Sjukt välproddat och mixat tycker jag.

Tyvärr måste jag vara tråkmåns och säga att den är ganska lik

(efter 2:20 in i låten) just i riffet, men just ackordbyterna i din är faktiskt snyggare. 🙂

Grymt bra jobbat och keep it up!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Alltså jäklar vad bra det låter! Sjukt välproddat och mixat tycker jag.

Tyvärr måste jag vara tråkmåns och säga att den är ganska lik

(efter 2:20 in i låten) just i riffet, men just ackordbyterna i din är faktiskt snyggare. 🙂

Grymt bra jobbat och keep it up!

Tack så mycket! 🙂 Lyssnade på Metropolis nu och den är faktiskt rätt lik... Men jag hade inte hört Metropolis innan så jag inte snott riffet. Tycker ni att den är för lik?? Vill ju inte bli anklagad för låtstöld.

Redigerat av ramoand
Link to comment
Dela på andra sajter

Dåså, då har du ju lyckats bättre än dom 🙂 Näe egentligen inte... men ju unikare en låt är desto större är väl chansen att den slår, och några kommer nog anmärka på det.

Om du kan korrigera nån ton i riffet bara så att den inte låter fullt så lik så vore ju det de optimala 🙂

Men jag förstår om du inte vill pilla i det heller, haha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe ja, helst vill jag ju inte ändra i riffet.. 🙂

Har ni nåt tips på hur man kan få kicken lite mindre mullrig/fladdrig? Jag tycker inte den är 100 än nämligen o skulle gärna vilja få till den helt perfekt. Har provat att byta kick men de blir inte riktigt bra eftersom låten typ är byggd runt kicken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...