Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

OMG OMG OMG OMG OMG 😄:D:D:D

MÅÅÅÅÅSTE HAAAA 😄

Fan Ärets slÀÄÄ hoppas den Àr sÄ bra sopm allt annat slate gör

Postat

tape1-main.jpg

Digital recording is now the standard for professional music production. But many engineers and musicians long for the days of analog recording, and for good reason. Analog Tape Machines have a SOUND. Big, fat, warm, deep, rich, and exciting are just some of the terms used to describe what recording onto a piece of magnetic tape sounds like. Most of all, tape is more musical. To capture the sound of tape is to capture a living, breathing sound that dynamically reacts to the music going on to it. Slate Digital Chief Technology Officer Fabrice Gabriel utilized his electrical engineering degree as a foundation for his comprehensive study of the physical processes that occur when recording to analog tape through a tape machine. What began with science led to Fabrice’s discovery of the seemingly magical properties of tape and inspired him to create his most advanced, dynamic algorithms yet. Two industry-standard machines were precisely modeled. What followed was a year of critical listening and algorithm tweaking, with some help from the expert ears of Slate Digital CEO, Steven Slate. The result is the Virtual Tape Machines plugin. With models of both a 2 inch 16 track from NRG Recording, and a œ inch 2 track machine from Howie Weinberg Mastering, the VTM will give your mixes an absolutely authentic analog vibe that will take your mixes to the next level. With added dimension, fatness, depth, and warmth, you’ll wonder how you ever mixed without it!

Postat (redigerat)

hehe. sitter med den just nu. vill tycka att den Àr svingrym bara för att jag betalat för den, men kan inte bestÀmma mig. Har Àn sÄ lÀnge bara testat lite pÄ trummor, och den fungerar lite pÄ trumpaketet som hamburgare och annat vÀgkrogskÀk gör pÄ lÄngtradarchaffisar. Adderar lite charmig övervikt.

Redigerat av Frekvensspektrumanalysator
Postat
  On 2012-06-28 at 11:11 sa Frekvensspektrumanalysator:

hehe. sitter med den just nu. vill tycka att den Àr svingrym bara för att jag betalat för den, men kan inte bestÀmma mig. Har Àn sÄ lÀnge bara testat lite pÄ trummor, och den fungerar lite pÄ trumpaketet som hamburgare och annat vÀgkrogskÀk gör pÄ lÄngtradarchaffisar. Adderar lite charmig övervikt.

DĂ€r ser man!. Jag har testat den idag jag med och jag tycker den Ă€r fantastisk. Men man fĂ„r tycka olika 🙂

Postat
  On 2012-06-28 at 04:43 sa Guitar Nilsson:

Är det Ă€kta bakelitrattar man kan ta i? Fint att glo pĂ„ i alla fall.

Tycker man det Àr jobbigt grafiskt sÄ kan man Àndra view-lÀge pÄ pluggarna.

SĂ„ hĂ€r ser ex UAD's Studer A800 ut med bara parametrar 😉

A800.png

Postat
  On 2012-06-28 at 11:49 sa DrHans:

DĂ€r ser man!. Jag har testat den idag jag med och jag tycker den Ă€r fantastisk. Men man fĂ„r tycka olika 🙂

Sitter med ett band som kör lite hederlig gammal 60-talsrock i hellacoptersskrud, och tamigfan om inte den hÀr pluggen nailade soundet pÄ en gÄng. Jag var skeptisk till en början, men nu Àr jag frÀlst.

Postat

Vill pÄminna om att det finns en kupong pÄ 50 USD om man har nÄgon plugg frÄn SSD sen tidigare. SÄ i stÀllet för 249 USD sÄ fÄr man den för 199 USD

Och om man har UAD Studer / Ampex eller Waves MPX Kramer, sÄ fÄr man samma deal. Men dÄ Àr kupongen tidsbegrÀnsat till 20e juli 2012

Och man fÄr dÄ scanna/print screen sitt kvitto och maila in!

Mer info hÀr: http://crossgrade-vtm.drumclassroom.net/

Postat
  On 2012-06-28 at 12:35 sa Frekvensspektrumanalysator:

Sitter med ett band som kör lite hederlig gammal 60-talsrock i hellacoptersskrud, och tamigfan om inte den hÀr pluggen nailade soundet pÄ en gÄng. Jag var skeptisk till en början, men nu Àr jag frÀlst.

Sa ju det 😉

Die Hard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hmm reedemade den inte funkar den för mig i alla fall. SÀger bara att jag mÄste ha en ilok2 nÀr öppnar Cubase, vilket jag har sÄ klart.

Edit: pucko, glömde ladda ned licensen ocksĂ„. Nu ska hĂ€r testas. 🙂

Redigerat av Die Hard
Postat

Ja digital slate Àr verkligen de bÀsta pluggarna just nu dom ligger en nivÄ över alla andra VA pluggar... Men det trÄkiga Àr att dom drar enormt mkt cpu.. frÄgan Àr om det Àr dÄligt cpu optimerade vilket jag tror..eller om det helt enkelt Àr algoritmerna som Àr för tunga..

Wave arts tube saturator Àr vÀl en plugg som Àr i samma nivÄ som digital slate..

Die Hard (oregistrerad)
Postat

MÄste sÀga att jag gillar den hÀr. Men sÄ hÀr i snart semestertider sÄ fÄr inköp vÀnta.

Postat
  On 2012-06-28 at 18:23 sa Ekstasis:

Ja digital slate Àr verkligen de bÀsta pluggarna just nu dom ligger en nivÄ över alla andra VA pluggar... Men det trÄkiga Àr att dom drar enormt mkt cpu.. frÄgan Àr om det Àr dÄligt cpu optimerade vilket jag tror..eller om det helt enkelt Àr algoritmerna som Àr för tunga..

Wave arts tube saturator Àr vÀl en plugg som Àr i samma nivÄ som digital slate..

Tycker inte det Àr sÄ farligt. Körde precis ett projekt med 20 vtm och 20 vcc och det drog strax över 20% nÀr projektet var igÄng.

mvh Jon

Postat
  On 2012-06-28 at 21:04 sa Yllet:

Tycker inte det Àr sÄ farligt. Körde precis ett projekt med 20 vtm och 20 vcc och det drog strax över 20% nÀr projektet var igÄng.

mvh Jon

FG X drar ju mer isÄnnafall, har inte provat vtm eller vcc..

Postat
  On 2012-06-28 at 21:04 sa Yllet:

mvh Jon

det var goda nyheter.. jag har ingen av dem Ànnu..men VCC stÄr högst upp pÄ köplistan

sorry för OT.. men du som har bÄde NLS & VCC

skulle du sÀga att nÄgon av dem Àr att föredra framför den andra?

tapepluggen hammnar nog Ă„xo pĂ„ listan skulle jag tro 🙂

Postat (redigerat)
  On 2012-06-28 at 21:44 sa Larsson:

det var goda nyheter.. jag har ingen av dem Ànnu..men VCC stÄr högst upp pÄ köplistan

sorry för OT.. men du som har bÄde NLS & VCC

skulle du sÀga att nÄgon av dem Àr att föredra framför den andra?

tapepluggen hammnar nog Ă„xo pĂ„ listan skulle jag tro 🙂

SvÄrt, val. Beror pÄ hur mycket pengar du vill lÀgga ut. Just nu kör jag vcc (rc-tube) + slate vtm (men Àven NLS om det Àr nÄgot som behöver lite mer "drive" eller "fÀrg") och gillar vad jag hör.

Budget: VCC rc-tube + tb_reelbus

Pengar: VCC/NLS + Slate VTM

Hade jag varit tvungen att vĂ€lja mellan VCC och NLS sĂ„ hade det nog Ă€ndĂ„ blivit NLS, gillar att man kan styra över borden 🙂 VCC Ă€r aningen subtilare, vilket ofta iofs Ă€r önskvĂ€rt frĂ„n ett bra mixerbord.

/Jon

Redigerat av Yllet
Postat
  On 2012-06-28 at 23:07 sa Yllet:

SvÄrt, val. Beror pÄ hur mycket pengar du vill lÀgga ut. Just nu kör jag vcc (rc-tube) + slate vtm (men Àven NLS om det Àr nÄgot som behöver lite mer "drive" eller "fÀrg") och gillar vad jag hör.

Budget: VCC rc-tube + tb_reelbus

Pengar: VCC/NLS + Slate VTM

Hade jag varit tvungen att vĂ€lja mellan VCC och NLS sĂ„ hade det nog Ă€ndĂ„ blivit NLS, gillar att man kan styra över borden 🙂 VCC Ă€r aningen subtilare, vilket ofta iofs Ă€r önskvĂ€rt frĂ„n ett bra mixerbord.

/Jon

ok.. jag har NLS men tycker den grötar för mycket för hela mixar

en dry/wet dÀr hade vart rÀddningen.. men dÄ Àr nog VCC vad jag söker

jag vill ha sÄ subtil effekt att det Àr snudd pÄ placebo

tack för svar 🙂

nu ska jag sluta styra bort frÄn Àmnet

Postat
  On 2012-06-28 at 22:43 sa ton-not:

http://youtu.be/6pe5cL_wK4M

http://youtu.be/wq3NegtutXM

Inte direkt nÄgra spÄn som skapat pluggen!

On 2012-06-28 at 22:43 sa ton-not:

http://youtu.be/6pe5cL_wK4M

http://youtu.be/wq3NegtutXM

Inte direkt nÄgra spÄn som skapat pluggen!

undrar om det Àr waves tape plugin dom pratar om i videon ?

isÄnnafall blir den totalsÄgad, men det skulle inte förvÄna mig, jag har testat den sjÀlv och var inte alls imponerad!!! hade förvÀntat mig mera.

Postat

Är den bĂ€ttre Ă€n en riktig bandspelare? Hade jag möjlighet att köpa sĂ„na dĂ€r pluggar gick det nog Ă„t helvete, jag skulle bli sĂ„ skuldsatt att jag snart blev arresterad och satt pĂ„ straffarbete i nĂ„n gruva. Tur att jag Ă€r för dum för datorer.

Postat
  On 2012-06-29 at 02:24 sa Ekstasis:

undrar om det Àr waves tape plugin dom pratar om i videon ?

isÄnnafall blir den totalsÄgad, men det skulle inte förvÄna mig, jag har testat den sjÀlv och var inte alls imponerad!!! hade förvÀntat mig mera.

Hur mycket de sĂ„gar andras pluggar i sina reklamfilmer, sĂ€ger förstĂ„s inte sĂ€rskilt mycket om verkligheten, eller hur? Det finns ju ocksĂ„ folk som bestĂ€mt hĂ€vdar att det blir enorm skillnad pĂ„ ljudet om man byter elkabel till förstĂ€rkaren... 😛

En oberoende shootout med ljudexempel dÀr man kan avgöra sjÀlv, hade varit intressant. Reklamsnack om hur fantastisk deras plugg Àr och hur dÄliga alla andras Àr, sÀger ingenting alls.

En sÄdan test Àr kanske nÄgot för tidningen att ta upp...?

• Gilla 3
Postat

Nilsson! Dom lĂ„ter jĂ€kligt lika orginalet fast minus bruset! Föresten Var det en yngre variant av (lillebror) till Arnold Schwarzenegger (som inte tillbringat tid pĂ„ gymmet) som utvecklat algoritmerna? 🙂

Postat
  On 2012-06-29 at 10:15 sa Claes:

Hur mycket de sĂ„gar andras pluggar i sina reklamfilmer, sĂ€ger förstĂ„s inte sĂ€rskilt mycket om verkligheten, eller hur? Det finns ju ocksĂ„ folk som bestĂ€mt hĂ€vdar att det blir enorm skillnad pĂ„ ljudet om man byter elkabel till förstĂ€rkaren... 😛

En oberoende shootout med ljudexempel dÀr man kan avgöra sjÀlv, hade varit intressant. Reklamsnack om hur fantastisk deras plugg Àr och hur dÄliga alla andras Àr, sÀger ingenting alls.

En sÄdan test Àr kanske nÄgot för tidningen att ta upp...?

Ja det Àr möjligt, me jag litar pÄ Gabriel av nÄgon anledning dÄ ..och han har rÀtt instÀllning och Àr enormt krÀsen, och Àr inte sjÀlv nöjd om det lÄter lika bra som orginalet.. Dessutom blir man ganska övertygad av hans snack nÀr man vet hur bra deras pluggar lÄter i jÀmförelse med andra.

Men jag tror det Ă€r waves dom mĂ„ste snacka om, "5 years of research" och Gabriel tyckte att det en enkel saturation plugg 🙂 ..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.