Jump to content
Annons

Synthplug med bra leadljud?


rockdemon

Recommended Posts

Vad finns det för bra synthpluggar? Jag är inte så haj på ämnet men letar efter nån som motsvarar ljudbankerna som brukar följa med till keyboards. För nåt år sen tipsade nån om nåt som hette synth1 tror jag, den var inge bra alls.

De här som finns i cubase är ok för vissa saker men saknar många av de ljuden som finns i keyboards, olika stränginstrument, stråkar, trumpeter osv. Instrumenten behöver inte låta som riktiga instrument, behöver liksom inte miroslav stråkar men ändå ljud som funkar till typ dream theater o sånt. Lite coola wah wah leads o sånt.

behöver ljuden främst till några dream theater inspelningar jag håller på med, spelar in deras instrumentala låtar och får liksom inte till synthljuden med de där cubase pluggarna...

helst vill jag ju ha gratis pluggar men det kanske finns några som inte kostar så mkt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

FabFilter Twin 2 har jag köpt för dom få tillfällen när det ska in syntljud i låtarna. Tycker den är svincool om man orkar sätta sig in i hur den funkar. Helt dugliga presets också. Kostar ca en tusing.

Jag kör nästan alltid syntarna genom en gitarrstärkare, virtuell eller "riktig". Smälter in bra mycket bättre i mixen då.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Du menar sylenth1? Den är enligt mig överlägsen i kvalitet, men den gillade du inte? Sen har ju native instruments halva priset på massa pluggar just nu, kanske nån synth där? Typ reaktor eller kontakt, sjukt värde för dom pengarna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det du ska ha om du söker smör o bröd VSTi är det antingen om du kan hitta den gamla Steinberg Hypersonic 2 eller den nyare Halion sonic där finns det lite allt möjligt som låter helt ok

Det finns någon som heter

som jag tror är helt Ok med
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Precis, Synth1, inte sylenth1.

En hel del av de där ni tipsar om var rätt så dyra, lite grisen i säcken för en som mig som inte fattar så mkt om sånt.

Den här http://www.linplug.com/alpha.html är rätt sjysst tycker jag, gratisversionen alltså. NIs synthar ser rätt skoj ut, så de ska jag nog kolla in lite bättre...

Jag vet inte hur man ställer in wah ljud o sånt på en synth där man skruvar själv så presets som jag kan småskruva lite i är grejjen för mig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...