Jump to content
Annons

Hjälp med att koppla gammalt PA...


cwc

Recommended Posts

Hej systrar å bröder!

Nu är det så att jag ärvt ett gammalt PA från stenåldern och har kliat hål i hövvet när det gäller att koppla ihop grejerna...

Problemet är att slutsteget som följde med fungerade lite sådär så jag inhandlade ett nytt och man kan lugnt säga att problem uppstått...

Såhär ser det ut...

här är högtalarna som ska användas... Speakon in och "micksladd" mellen bashögtalare, toppar och horn...

post-14852-0-12750600-1339068413_thumb.jpg

sen kör vi ett delningsfilter efter mixerbordet...

post-14852-0-00228800-1339068470_thumb.jpg

Nu börjar det bli problem då det bara finns två ingångar(?) i slutsteget...

3.jpg

Finns ju "link" oxå men dom känns inte helt rätt i sammanhanget...

Sen har vi två ut likaså...

4.jpg

Så vad sägs? Behöver vi skaffa ett till slutsteg/ett annat slutsteg eller finns det nåt sätt att få ihop det?

Mycket tacksam för svar!

Peace/Fred

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

På den tiden jag körde botten och topp på varje sida så brukade jag i alla fall använda 2 st stereosteg. En kanalen lät jag hantera botten och andra kanalen toppen. Så ja du måste endera ha 2 stereoförstärkare eller 4 monoförstärkare för att få det där att fungera 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Perew (oregistrerad)
hegobald skriv nästen precis det jag tänkt skriva, om ni struntar i delningsfiltret så funkar det antagligen men som sagt skaffa ett stereoslutsteg till. Sedan är det bara att Rocka på!
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för svar!

Funderar på att dra ut höger kanal till baslådorna och vänster till topparna och sen styra mängden av ljud i vardera med panoreringen... Ska ha det till att repa på och det är bas å sång som ska in i grejerna så det borde funka tycker jag...

Nån som vet vem som lagar PA slutsteg i GBG?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...