Jump to content
Annons

Digi 003 - 10 outputs?


Pos

Recommended Posts

Har precis inhandlat en Digi 003 rack och har en fundering kring denna. Så som jag fattat det så ska man ha 8 line outputs utöver main-utgångarna för monitorerna, men när jag öppnar min I/O i pro tools och väljer default så finns det bara sammanlagt 8 analoga utgångar.

Jag är dock i behov av 10 outputs sammanlagt då jag tänkt använda åtta kanaler till summeringsmixer och de resterande två till monitor.

Är det så att det bara finns 8 outputs sammanlagt (om man bortser från S/PDIF), och varför finns det isåfall både line-utgångar som är döpta 1-2 när main monitor också går ut på 1-2?

Om det nu är så att man inte kan få mer än 8 ut, vad kan jag köpa för interface och koppla in i ADAT för att få fler outputs?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tyvärr har du gått bett.. Ska du använda I/O på Digi 003 för att summera behöver du både skicka ut signalerna och in igen. Och du har bara 4 Ins på 003 då de andra 4a går via preamparna som inte går att bypassa.

Fast det är ju inte nödvändigt att skicka in alla åtta spåren i datorn igen, räcker att skicka in ett stereospår i datorn. Det är _till_ mixern jag behöver åtta kanaler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr har du gått bett.. Ska du använda I/O på Digi 003 för att summera behöver du både skicka ut signalerna och in igen. Och du har bara 4 Ins på 003 då de andra 4a går via preamparna som inte går att bypassa.

Om han inte har skaffat 003+

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Vet att den där går att använda som outputs, men Behringer? Låter den bra? Finns det inga interface av andra märken som har samma funktion? Jag har letat lite men vet inte riktigt vad jag ska söka efter.

Finns en fin tråd på GS

http://www.gearslutz.com/board/gear-shoot-outs-sound-file-comparisons-audio-tests/335267-lynx-aurora-16-vs-behringer-ada8000.html

Spara dina pengar till nåt ball istället för nåt som knappt gör skillnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom ingen kan svara på den frågan så utgår jag ifrån att man helt enkelt inte kan använda 10 olika outputs från enbart 003an. Men varför finns det då både main och line out 1-2 om de ändå är exakt samma sak? Stör mig en aning på detta då det lurade mig att tro att det fanns 8 line out utöver main, och jag ser inte poängen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Main är ut till monitorer.

Vet. Men line out 1-2 är ju exakt samma utgångar som main? Det är detta som förvirrar mig. Är det till för om man vill ha ytterligare monitorer som referens?

Edit: För att förtydliga, sätter man 1-2 som output i PT så går det ju ut både på main och line out 1-2. Alltså har man bara 8 ut sammanlagt (om man bortser från S/PDIF och ADAT). Och då fattar jag inte riktigt poängen med att ha line out 1-2 om de ändå skickar ut samma sak som main.

Kan nog inte förklara tydligare än så.

Redigerat av Pos
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej du har inte 10 outputs analogt, du har 8, sen får du köra tex adat istället.

Jo, jag har förstått detta nu. Det jag undrar är VARFÖR det finns både main _och_ line out 1-2 när de ändå skickar ut samma signal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...