Jump to content
Annons

Avdelning för appar?


vortex

Recommended Posts

Annons

Gärna nyttiga tips till Android också, även om det inte finns så mycket...

Och jag förstår fortfarande inte riktigt varför. Det har tydligen med latency att göra, men hur kan man göra en sån miss när man tillverkar ett operativsystem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag förstår fortfarande inte riktigt varför. Det har tydligen med latency att göra, men hur kan man göra en sån miss när man tillverkar ett operativsystem?

Gör om , Gör rätt !!

Det borde gå att optimera operativet och drivrutiner till oss som önskar hålla på med musik med androiden och inte vill ha "Aj fån".

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta nu! Har en massa coola iIOS appar i min iPad 1a.. Inte upplever jag någon latency inte!? I varje fall inte som på en Windows baserad PC.. Animoog App älskar jag! http://www.moogmusic.com/products/apps/animoog Och sen joxar jag med beats i FL-studio mobil.. Inget lag där heller! http://www.image-line.com/documents/flstudiomobile.html Har själv en fesig iPad1 WiFi instoppad i en Akai Synth Station 49 med IOS 5 och allt bara lirar.. Bästa synthen ever!!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en tråd redan, men en avdelning vore kanske inte så dumt?

iPhone: (men funkar på iPad i simulerat läge)

Figure

FiRe

iMaschine

Lemur

MIDI Surface 2

Nanostudio

Polytune

iPad:

Tabletop

Universal (iPad/iPhone/iPod):

GarageBand

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Multitrack DAW - En flerspårs inspelare för ljud. Precis som:

Garageband - som oxå har instrument, midi, vilket oxå

Music Studio 2 - har.

Animoog - är en bra synth som man önskade hade inspelning.

Notion - notationsprogram med bra ljud. Inget stöd för externt midikeyboard idag.

Polytune - flerstämmig stämmapparat

Apogee one - monoljudinterface som kräver strömförsörjd usb-hub, men usbhubben fungerar även som summerare av Apogee och keyboard för samtidig sång och piano i Music Studio. Garageband krävs för växling mellan Apogees ingångar och fantommatning. En finess är att man tydligen kan koppla ihop flera av Appoges usb grunkor om man vill ha flerkanalj ljud till mac. Kanske går med andra märken också.

Yamaha midiinterface för ios (vet ej vad det heter) - Dyrare variant av midiinterface.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

...Jag har testat denna inspelningsfunktion och det verkar bara vara ett fåtal sekunders inspelning, som loop. Inget låtspår man skulle kunna använda. Eller har jag fel? Jag hoppas på inspelningsspår.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

...Jag har testat denna inspelningsfunktion och det verkar bara vara ett fåtal sekunders inspelning, som loop. Inget låtspår man skulle kunna använda. Eller har jag fel? Jag hoppas på inspelningsspår.

Vad jag vet så är det bara en kort loop, villket är värdelöst. Själv så linar jag till datorn, och slippa bli begränsat. Men spelar sällan in på ipaden.

Animoog och samplewiz nog dom bästa apparna.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

OK, nu blev det ju en tråd om appar i avdelningen "Om sajten" 😉

Tycker fortfarande att det borde finnas en egen avdelning eftersom det börjar dyka upp allt fler riktigt intressanta appar - och de lär bli fler framöver. Problemet är att många intressanta appar för oss musiker är så 'smala' att de inte får någon större uppmärksamhet och därför missar man dem lätt. Ett annat problem är också att det är ju i princip alltid de senaste apparna det talas om, och då blir det lätt så att äldre appar faller i glömska, trots att de kanske är så bra att de faktiskt inte ens behöver förbättras och uppdateras.

Därför vore det bra att ha en avdelning. Tycker jag.

Här är f.ö. ett guldkorn som jag hittat:

Pitch primer - en genialisk app för att analysera och förbättre pitchen för oss som spelar intstrument där pitchen inte är självklar (blås, stråk etc.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...