Jump to content
Annons

trafiken till mitt ljudkort tjuter vid låg latency...


JJMusik

Recommended Posts

Har under några dagar upptäckt ett konstant tjutande som jag trott varit coilwhine från nätagget.

Upptäckte nu ikväll att tjutet försvinner helt när jag ökar buffert sizen på kontrollpanelen till mitt ljudkort. Normalt sett har jag den på lägsta nivån vilket ger mig en latency på 6ms.

Men då tjuter det konstant från datorn/moderkortet - ökar jag bufferten ett steg så slutar det tjuta...

Någon som har en aning om varför det gör så?

PS - mitt första USB-ljudkort - saknar pci redan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag löste detta själv och gjorde faktiskt en ganska intressant upptäckt som någon kanske vill hjälpa mig med att förklara.

Windows olika energi-scheman gör tydligen mer än vad som syns i kontrollpanelens inställningar.

Med schemat "hög prestanda" och mitt ljudkort inställt på lägsta buffer tjuter det konstant från moderkortet.

om jag väljer schemat "balanserat" och ställer in det EXAKT likadant som "hög prestanda" - tjuter det inte??? 😐

Så även om man ställer in balanserat och hög prestanda likadant så är det mer man inte ser som pågår "under huven"

Någon som är insatt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...