Jump to content
Annons

En jävla massa funderingar...


ApeTrooper

Recommended Posts

Du måste skilja på Instrumentplugins och effektplugins.

Till gitarren använder du en effektplugin. Alltså en plugin som emulerar en förstärkare eller liknande. Du spelar in en ren signal med en riktig gitarr och lägger pluginen på spåret för att det ska låta som att gitarren är inspelad igenom en förstärkare.

Till piano och liknande använder man (om man inte spelar in ett riktigt, uppmickat, piano) en instrumentplugg. Pianot finns då i din DAW och du triggar det med en midisynt.

Det finns bra instrumentplugins till både bas och piano. Gitarr gör man bäst i att spela in en riktig.

Spectrasonics trillian och native instruments alicias keys är två bra plugins till bas och piano.

Här är en jävligt schysst (och billig) gitarrplugin som jag använder mycket http://www.kuassa.com/

Använder man den som förstärkare+högtalare och kombinerar med logics egna pedalboard går det att få till det mesta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Har du verkligen gett Logics Amp designer en chans? Jag gillar den lika mycket som min Amplitube.

I Logic har du en massa instrument, man kommer långt på det som är inbyggt.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...