Jump to content
Annons

Om du gillar detta, lyssna då in det här!


aROCKER

Recommended Posts

Hej!

Har en enorm torka vad det gäller musik att lyssna på...försökerta till mig lite nytt men även backa bandet och lyssna in fantastiska grejer som jag inte visste fanns.

Här kommer min idé

Tänkte mig en mera inriktad musiktipslista, där man ger tips om artister som har släppt bra grejer paralellt eller andra artister som gör samma pryl i princip lika bra.

Jag börjar och då kanske ni förstår upplägget.

Om du gillar ELO!?

* Lyssna då in L.E.O. "Arpacas orgling" en nyare produktion som kom 2006 på bolaget Cheap Lullaby records och det är artisten Bleu (kolla även in han) och Andy Sturmer från Jellyfish som gör Jeff Lynnes produktion med den äran...sanslöst bra.

Låten "Make me" ger mig gåshud!

* Naturligtvis så får man inte heller ha missat basisten i ELO Kelly Groucutts soloskiva "Kelly" som är en förlängning av plattan "Out of the blue" på nåt vis. Han har proppat albumet med godsaker.

* Och sedan så är ju självklart att man bör kolla upp det Jeff själv gjorde med alla legenderna Roy Orbison, Tom Petty, Harrison, Bob Dylan...nämligen Travelling Wilburys, glöm för sjutton inte bort att det kom en Vol3 som var andra plattan, inte lika vass men grymt bra den med.

Som sagt, detta är ingen tävling i att slå varann iudda obskyra grejer kring stora artister utan en förlängning för den som gillar dylika artister.

SHOOT!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...