Jump to content
Annons

Vart kan jag få tag på tjockare strängar?


easy_dog

Recommended Posts

Jag har lite svårt att få tag på en tjockare Fsträng till min 8strängade. Nu sitter en 0.74 där och det fungerade bra i F# men nu har jag stämt om till GCGCGCGE och då är den slapp som fasen. Har läst att det finns tjockare strängar att få tag på och har mailat med en butik men enligt de finns inte större än 0.74. Men har sett på sevenstrings forumet att det finns upp till 0.90 men ingen sida jag hittade skickade till sverige.

Testade med en bassträng men ringen är för stor och går inte riktigt i hålet, vill inte riskera att spräcka ngt när jag stämmer upp strängen så jag övergav den idén.

Någon här som vet om en sida som har 0.80-0.90 strängar och som skickar till sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

evilrocker: Självklart fick jag ett mail om att 0.80strängarna utgått från sortimentet(fast i första hand undrade de om jag inte skrivit fel i min beställning, hehe) och blev föreslagen en bassträng istället.

desvaenger: Verkar inte som de har större än 0.74 där? Förutom i ett baritone set, men då köper jag ju en massa strängar som inte används.

Redigerat av easy_dog
Link to comment
Dela på andra sajter

evilrocker: Självklart fick jag ett mail om att 0.80strängarna utgått från sortimentet(fast i första hand undrade de om jag inte skrivit fel i min beställning, hehe) och blev föreslagen en bassträng istället.

desvaenger: Verkar inte som de har större än 0.74 där? Förutom i ett baritone set, men då köper jag ju en massa strängar som inte används.

Fan va trist, ja du får leta vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...