Jump to content
Annons

Sabaton's nya "Carolus rex" på svenska! Riktigt bra, men modig...


JJRockford

Recommended Posts

Inget direkt fan av Sabaton, men det låter helt klart sabaton om låten i fråga. Sen tycker jag att vi svenskar får sluta vara så rädda för nationalism, det blir snudd på patetiskt ibland. Nu har jag inte läst texten, hörde inte heller direkt allt han sjöng, men det är väl ingenting detta?

Hade det varit ett amerikanskt band så hade ingen brytt sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

...men jag tyckte klippet dvs låten i detta fall lät skit vad är problemet???

sluta hymla oavsett om nan e polare m bandet eller ej...

JJRockford har faktiskt en bra poäng, det blir ofta en alldeles för hätsk ton på internet, du om någon borde väl veta detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sabaton är kul o bra. Jag sprang rätt fort och shoppade Primo Victoria sedan Brojden lagt upp ett par demos här för ett par år sen.

Den här låten är dock rätt svag på min sabatometer.

Svenska är ett fantastiskt språk. Funkar skitbra till hårdrock.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Inget direkt fan av Sabaton, men det låter helt klart sabaton om låten i fråga. Sen tycker jag att vi svenskar får sluta vara så rädda för nationalism, det blir snudd på patetiskt ibland. Nu har jag inte läst texten, hörde inte heller direkt allt han sjöng, men det är väl ingenting detta?

Nej, det var väl lite min poäng. Här skildras ju bara ett historiskt skeende, utan några som helst ställningstagande. Samtidigt finns det ju en uppenbar risk att turnén i Sverige kommer att besökas av horder av skinnskallar och liknande, vilket knappast lär vara någonting Sabaton önskar sig. Därav tillägget "men modig...".

Hade det varit ett amerikanskt band så hade ingen brytt sig.

Det är väl lite OT, men jag tror vi i stort ska vara glada för att det inte är fler länder som ser till att utöva sin nationalism över lika stora delar av världen som USA...

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Har verkligen försökt gilla Sabaton då vi har spelat på samma events några gånger men det går fan inte...., känns pubertalt och fånigt på nåt sätt.

Sen gillar jag Raubtier som fan, och dom har ju en del gemensamt på nåt vis.

Redigerat av sadomachine
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag rensat massa onödigt i den här tråden, så håll er till ämnet.

Gillar man inte musiken kan man antingen strunta i att svara eller göra det på ett annat sätt.

Redigerat av Lundin
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Visst, tyck att det låter bra, annars håll käft, din åsikt räknas inte... tycker fortfarande att det låter manowargosskör...

Det var ju inte riktigt det Lundin skrev, eller var som står i forum-reglerna. Men vill man inte förstå så spelar det såklart ingen roll vad folk säger eller skriver.

Link to comment
Dela på andra sajter

JJ är dina ord lag här, man kunde tro att du är deras agent eller så...låt folk få säga vad dom vill vi lever i ett fritt land!

Jag citerade bara forum-reglerna, du vet, dom du godkände när du registrerade dig 😉

Vill i övrigt påpeka att jag inte känner någon i Sabaton. Tyckte bara att det var kul med lite historisk musik som var lite närmare vad jag brukar lyssna på, jämfört med de tre senaste Stefan Andersson-skivorna som jag snart lyssnat sönder 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju inte riktigt det Lundin skrev, eller var som står i forum-reglerna. Men vill man inte förstå så spelar det såklart ingen roll vad folk säger eller skriver.

Det var PRECIS det han skrev! Det verkar vara DU som inte förstår heller...

"2. Konversera bemötande.

Du måste konversera på ett trevligt och bemötande sätt för att få delta i diskussionerna. Meddelanden som är aggressiva, vulgära, obscena, hotfulla, religiöst laddade, hetsar mot folkgrupp eller på något sätt går emot gällande lagstiftning kommer att raderas. Användare som postar inlägg inom någon av ovanstående kategorier, kommer först få varningar och därefter vid upprepade tillfällen mista sitt medlemskap."

Inget av mitt inlägg gick emot ovanstående "studioforumparagraf"!

Nu har jag rensat massa onödigt i den här tråden, så håll er till ämnet.

Gillar man inte musiken kan man antingen strunta i att svara eller göra det på ett annat sätt.

Visst, tyck att det låter bra, annars håll käft, din åsikt räknas inte... tycker fortfarande att det låter manowargosskör...

Hålla sig till ämnet? Vad har en chippad 740 med tråden att göra?

Var konsekvent om man nu ska leka magister... 😱

Vad var det han inte skrev?

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

KWS: Läs vad jag skriver o va inte så jävla gnällig.. min åsikt behöver inte räknas och jag har den möjligheten att skita fullständigt i dina utan att jag för den skull tänker utnyttja det.

Det borde räcka med att be folk hålla sig till ämnet och har jag missat en Volvo 740 så kan det ju vara så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...