Jump to content
Annons

hårddisken hörs i högtalarna!?!


rockdemon

Recommended Posts

I min nya dator så verkar det vara nåt jordningsproblem. När datorn jobbar så hörs det ut i högtalarna samt att bruset när jag kör amplitube med mycket dist är högre än på förra datorn, använder samma ljudkort o högtalare o så. Hittade nån annan tråd här när jag sökte via google men den killen löste problemet med att dra ut nån synth eller vad det var. Jag har provat koppla ljudkort o högtalare till ett annat vägguttag o dyl men ingen skillnad. Om jag har förstått det rätt(via den andra tråden) så är det en jordningsloop men jag förstår inte hur jag löser problemet. Är det något jag kan fixa själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om det är en stationär dator du har och ett internt ljudkort kan det vara så att ljudkortet och grafikkortet sitter för nära varandra i själva datorn. Är det dessutom ett grafikkort optimerat för 3D-spel så drar det rätt mycket ström. Många sådana grafikkort bör man koppla extra ström till med en kabel som brukar följa med..

Link to comment
Dela på andra sajter

Men asså fick datorn och skärmen + alla datorprytlar ett helt eget uttag? Så du inte bara drog en förgrening vidare?

Kör en förgrening från eget uttag bara för datorgrejer. Annars vet i fan.

Jag körde samtliga kablar från dator, ljudkort,skärm, monitorer osv till en sån flerkontaktsdosa. Sen provade jag dra en förlängningssladd från köket till bara monitorn och det blev ingen skillnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Om det är en stationär dator du har och ett internt ljudkort kan det vara så att ljudkortet och grafikkortet sitter för nära varandra i själva datorn. Är det dessutom ett grafikkort optimerat för 3D-spel så drar det rätt mycket ström. Många sådana grafikkort bör man koppla extra ström till med en kabel som brukar följa med..

Ska ta och ringa till compless och fråga lite. Det kan ju vara så att dom känner till problemet och vet hur jag åtgärdar det utan att behöva skicka in datorn... Det är nåt asus 1gb grafikkort i...

Vad är det för ljudkort, och hur har du kopplat allt? (inkl. strömmen)

E-mu 0404 ljudkort. Kopplar allt till en multikontaktdosa, Hade samma grejjer i en laptop innan och hade ingen störning.

Redigerat av rockdemon
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...