Jump to content
Annons

Akustisk gitarr / MIDI


Jonnie

Recommended Posts

Hej.

Jag har suttit och proddat hela kvällen men alla världens synth-bas-piano-stråk-och trumpluggar men blir aldrig nöjd.

Musiken jag gör är väldigt gitarrbaserad så det nödvändigaste för mig är att ha t.ex akustisk gitarr-tugg som ligger i bakgrunden och kompar under en vers osv. Det kan såklart vara elgitarr också.

Jag kan ju lägga in en trumloop som spelas om och om igen baserat på mitt valda BPM.

Min dröm hade varit att kunna välja vilka ackord en gura ska spela, välja vilken kompstil den ska ha, och hur soundet ska låta.

Finns något sådant på marknaden idag, eller får jag fortsätta drömma?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan du hitta någon som säljer sitt Steinberg Virtual Guitarist2, så är det ett klockrent val (säljs och utvecklas inte längre på grund av rättighets-strul efter att Wizoo blev uppköpt av Digidesign).

Annars finns Music Lab Real Guitar och Vir2 Electri6ity, som också är bra.

Har visserligen inte testat Real Guitar själv, men den har fått många goda omdömen av andra.

Vill du bara ha något som slaskar i bakgrunden, så kanske gratispluggen Spicy Guitar också kan duga i vissa fall.

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...