Jump to content
Annons

Sorgligaste och bästa countrylåten?


Guitar Nilsson

Recommended Posts

Ibland vill jag höra långsamma gamla countrylåtar med fin melodi och helst sorglig text. Vilken av alla långsamma sorgliga är bäst? Bobby Goldsboros "Honey I miss you" är rejält sorglig i texten, har alla kvalifikationerna.

Det finns nyare också, Stings "Im so happy I cant stop cryin" är nog den bästa av alla jag kommer på, även om den är en ganska ny låt. Makalösa tornartbyten och harmonier.

Jag är lite ute efter såna här låtar jag själv kan sjunga för de nyseparerade i krogens dunkel...

Vilken tycker ni är bäst?

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
martincarlson (oregistrerad)

Här är den i särklass bästa, sorgligaste countrylåten i modern tid i alla fall. Framförd av genrens absolut grymmaste gitarrist/vokalist, Brad Paisley tillsammans med genrens grymmaste sångerska - Alison Krauss. Njut och gråt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är den i särklass bästa, sorgligaste countrylåten i modern tid i alla fall. Framförd av genrens absolut grymmaste gitarrist/vokalist, Brad Paisley tillsammans med genrens grymmaste sångerska - Alison Krauss. Njut och gråt.

http://www.youtube.com/watch?v=IZbN_nmxAGk&ob=av3e

Håller med, grym låt.

Annars har ju Little Feat gjort en låt som heter "missing you" sorglig den också om man är nyseparerad.

Link to comment
Dela på andra sajter

BigChief (oregistrerad)

Grym tråd. Här hittar man många favoriter.

En text som trots sin enkelhet får en klart bedrövad är Wedding Bells med Hank Williams.

Om man ändå är inne på little feat tycker jag long distance love har en vemodig touch.

Kolla annars upp "song for Adam" med Jackson Browne...

Link to comment
Dela på andra sajter

Grym tråd. Här hittar man många favoriter.

En text som trots sin enkelhet får en klart bedrövad är Wedding Bells med Hank Williams.

Den där var nästan värst hittills, de gamla jävlarna är värst. Den där har jag missat, måste lära mig den...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jerry Lee regerar i min bok.

Tidigare tips i tråden, framförallt Hank och Ricky Skaggs är ju också grymt bra.

Och ett tips till;

Pete Molinari, lyssna gärna på det andra han har gjort också . Här tolkar han en fin klassiker av Les Paul.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://open.spotify....PAV28GarFAGxoiv

Jerry Lee regerar i min bok.

Tidigare tips i tråden, framförallt Hank och Ricky Skaggs är ju också grymt bra.

Och ett tips till;

http://open.spotify....h0KaYGQ0eUkkZJP

Pete Molinari, lyssna gärna på det andra han har gjort också . Här tolkar han en fin klassiker av Les Paul.

Jerry Lee är bäst. Det sätt han sjunger country på kan ingen efterlikna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...