Jump to content
Annons

Medlems presentation v2.0


Terror

Recommended Posts

Tänkte förnya min presentation lite 🙂

Jag heter Jerry Sandström, och har varit medlem här på forumet i lite mer än ett år nu. Har hängt här i ca 2 år, men varit medlem i som sagt 1 år.

På mina 2 år som aktiv besökare så har jag fått många skratt, många nyttiga tips och många svar på frågor som jag inte ens visste att jag behövde ha svar på.

Jag är 21 år gammal och bor hos mina föräldrar i Stockholm då jag pluggar till elektriker på komvux. Min fritid består till 90% av musikskapande. Jag sitter hellre och spelar in musik än går ut på krogen med mina vänner 🙂

Gitarr är mitt huvudinstrument, men jag spelar det mesta. Jag ser mig nog mer som en producent än en artist, om man får vara så fräck. Jag har, via den här hemsidan, dragit ihop bandet Nomentory som består av mig och 2 sångare från Norrland. En utav dem är medlem här. Nu kommer jag inte ihåg hans exakta namn, men det är i stil med DCM eller något sånt. Han heter Jonatan Storm iaf. Några utav er kanske känner till honom. Vi har haft ett samarbete nu sedan mars 2011, då jag la upp min första låt här på forumet och sökte sångare. Det är jag som står för all musik, och dem 2 för sången. Än så länge har det gått bra för oss. Vi har fått bra respons på både Facebook och våran youtube-kanal, och vi släpper våran dibutskiva någonstans i Februari. Vi kommer för övrigt eventuellt behöva en masterare, så om du är en duktig och billig sådan, eller känner någon, var inte rädd att dra iväg ett PM till mig när du känner fört..

Jag har som sagt, tack vare er utvecklats en hel del dem senaste 2 åren. Jag försöker att snappa åt mig så mkt jag bara kan, oavsätt om det handlar om saker utanför mitt egna område. Jag tycker det är kul att lära mig så mycket som möjligt. Många utav mina trådar jag startat, kan anses som väldigt konstiga och väldigt "nybörjaraktiga". Men det är helt enkelt som så att jag lever efter meningen "om man inte frågar, får man inget veta" och "bättre att fråga en gång för mkt, än en gång för lite". Men än så länge har jag bara fått snälla svar och faktarika (är det ett ord) svar från blandade medlemman, oavsätt vilken nivå på min frågeställning. Och det vill jag verkligen tacka för er.

Ni kommer säkert att se flera konstiga trådar från min sida, och säkert ett antal inlägg som ni kanske kan ha hjälp av i era egna trådar, vem vet?

Men som sagt, vill tacka er alla för dessa två år, och jag ser fram emot fortsatta trevliga diskussioner med er alla! Önskar er all lycka till med eran musik, så hörs vi i någon tråd!

p.s om några utav er är intresserade av att höra hur jag utvecklats de senaste året (jag har ägt min hemmastudio i lite över ett år) kan lyssna här:

En inspelning för ca 1,3 år sedan: http://soundcloud.co...preview/s-cWja3

Samma låt, fast med musiken inspelad för någon veka sedan: http://soundcloud.co...er-wings-cant-2

En låt jag spelade in igår: http://box.com/files.../1/f_1413350239 (<- TAR GÄRNA EMOT MIXNINGSTIPS! PM:A MIG!)

d.s

Redigerat av Terror
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen! 🙂

Inte min musiksmak alls, men andra versionen låter lite proffsigare.

som sagt, har varit här i 2 år, och vi har säkert stött på varanndra förr ^^ Men tack ändå :*

Tack så mycket 🙂 Jag är fortfarande grön, men visst märks det lite skillnad! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

amäh, länkarna funkar ju inte! Då menar jag inte de där snubbarna som tar hand om alkisar, utan sondcloudlänkarna till dina låtar. Nu blev hela fredagskvällen sabbad, och det är ditt fel.

Men ok, du får göra lite nya grejjor och lägga upp som man får höra.

Välkommen hursomhelst, själv har jag varit medlem sedan 1976 typ!

Tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...