Jump to content
Annons

Drar till med ett Offeciellt "Tja!"


DaCriLL

Recommended Posts

tjenare allihopa.

Chrille var namnet bakom namnet.

Har vatt medlem nått halvår men mest absorberat kunskapen här, men tänkte att iochmed jag nu fått ihop mina prylar till att kunna spela in ordenligt så lär ja bli mer aktiv här så då får man ju ta och presentera sig.

Har hållit på med musik sen barnsben och gitarren är den största passionen.

Det började med att farsgubben lirade CCR på sin gura medans man satt och väntade på att bli stor nog att få egen gitarr och på den vägen är det.

lirar Rock och blues men där kryper fram lite poppigare saker ibland, kan tyvärr inte hjälpas utan är en bieffekt av att ha växt upp under 90-talet haha:)

Gillar all möjlig musik men rocken ligger varmt om hjärtat. sträcker mig så långt som Godsmack sen blir det lite för tungt för min smak. Trash, med undantag av metallica, och allt därefter är för mycket för mig. tycker det musikaliska dör ut där nånstans.

Gör allt själv, har tyvärr inte nån musikalisk umgängeskrets. Programmerar allt utom gitarr och sång.

Programmerar i reason 5. Ingen speciell anledning till det, gillar det grafiska upplägget och det var den första DAWen jag kom i kontakt med och har hängt med sen dess.

Spelar in och mixar i Pro tools MP 9.

ljudkort: M-audio fasttrack ultra.

mic:Neuman tlm103

Main guran: fender EJ strata.

amp till den: marshall jvm 205c

Har väl inte direkt kommit fram till exakt vad "min" stil är men i alla fall gitarrspelet får väldiga influenser av Mark knopfler så fort jag lämnar "pentatonic" skalorna (gitarristerna vet vad jag menar).

"soundet" vet jag inte vart det kommer ifrån. Det skiftar oftast lite från vad man lyssnar på just för tillfället.

när det gäller texter finns där numera bara en husgud för mig och det är bruce springsteen.

gubbfan är sjukt duktigt på att skriva. Han har en lyrik som man bara kan buga sig för.

även om jag inte kämpar varje låttext att efterlikna honom.

har precis köpt ljudkortet och micen förra veckan så det lär dröja innan här kommer upp nårra låtar men de kommer:)

Har inga direkta mål att bli nästa världstjärna, även om rockstjärnedrömmar är svåra att bli av med inom vår krets:) men vill göra nåt av den här passionen.

lägga upp lite låtar på nätet, youtube, och slänga upp på itunes. Av 6 miljarder människor bör ju i alla fall ett par stycken gilla ens musik hehe:) kanske man kan få en liten extra-inkomst.

vad som än händer så har jag i alla fall skapat redig musik av det hela.

hur som helst så är det en jävligt kul hobby.

Och jag kan nog garantera att den dagen jag dör så kommer ett fjuttigt 10-spårs album med MITT namn och MIN musik på, ge mig mer glädje än nån jäkla frimärkssamlare som har ett helt bibliotek med frimärkespärmar:)

jaupp, det var jag det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En får hälsa välkommen!

Vad gäller Springsteen tycker jag själv att hans bästa lyrik kom strax efter "the wild, the innocent...". Före det var det alltför krystat, där han ville ha med precis alla ord som fanns.

Dock är Lost in the Flood en favorit...

Link to comment
Dela på andra sajter

En får hälsa välkommen!

Vad gäller Springsteen tycker jag själv att hans bästa lyrik kom strax efter "the wild, the innocent...". Före det var det alltför krystat, där han ville ha med precis alla ord som fanns.

Dock är Lost in the Flood en favorit...

kan hålla med dig där, men musiken gör ju mycke oxå för hur krystat det blir,

Spriit in the night och incident on 57th street är pesonliga favoriter, men inte i orginal, utan versionerna från "live in barcelona" när han kör solo på pianot.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...