studioo Postat 4 januari 2012 Postat 4 januari 2012 Som nybörjare i studiovärlden så har jag glad i hågen skaffat mig ett Streinberg CI2 med Cubase AI 5...kommer inte igång då jag inte fattar Cubase och hur man gör de enklaste sakerna.... Efterlyser en Cubase for dum dummies... Alla hjälp mottages tacksamt!
trubadur1234 Postat 5 januari 2012 Postat 5 januari 2012 Tjena! Kul att Du har skaffat Cubase!!! Ngn enkel "dummies for Cubase" vet jag inte om det finns. En hjälp på vägen är helt enkelt "try and error".....prova Dig fram o kolla vad som händer. Det fick jag göra från början......efter ett tag upptäcker Du att det är väldigt likt Windows. Samma sätt att jobba!
CHAE Postat 5 januari 2012 Postat 5 januari 2012 (redigerat) Hej, som synes så finns det ju en uppsjö av tutorials på Tuben, otroligt många trådar (både här och på andra forum) men även litteratur i ämnet. Så jag tänkte därför tipsa om Cubase 5-handboken. Ja visst, den kanske vänder sig i första hand till dem som har C5:an men jag vill mena att det finns mängder med matnyttiga tips och god hjälp för alla Cubase-användare. Vänligen, CHAE Redigerat 5 januari 2012 av CHAE
Claes Holmerup Postat 5 januari 2012 Postat 5 januari 2012 Denna kan också vara användbar: http://www.datorstudion.com/ 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.