Jump to content
Annons

Alesis IO Dock


kalle-ita

Recommended Posts

Är det möjligt att spela fler än ett instrument via Alesis IO Dock? T.ex. ansluta både sångmikrofon och spela keyboard via sampletank på ipad?

 

 

Eller kan Alesis IO Dock endast hantera en ingående signal?

 

 

På så sätt kunde man slippa mixer när man vill spela live, men det kanske inte är möjligt.....

 

 

Hälsningar

Kalle

  • 0

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Med en Tascam US-800 och Multitrack DAW så kan du spela in 8 signalkällor samtidigt på en Ipad:

http://forum.harmoni...c.php?f=2&t=656

...Men de flesta appar verkar bara spela in en eller två spår samtidigt. Alesis IO dock har väl "bara" två ingångar? I så fall kan du spela in tex gitarr på en monokanal och sång på en annan monokanal eller båda utpanorerade på en stereokanal med Multitrack DAW. Jag vet inte hur andra appar hanterar detta då jag tror dom är anpassade efter headsetingången.

Själv spelar jag in i mono på min gamla Ipod med denna app. Men upp till 3GS (Iphone/Ipod) så finns analoga stereoingångar på dockan. Dock är det svårt att hitta en kontakt. Blue Mikey 2 har linjeingångar, men den funkar inte på Ipad.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...