Jump to content
Annons

Absolut roligaste jag sett på länge länge!


Panzerfaust

Recommended Posts

Annons

Vi ska ju vara snälla här har vi sagt.

Jag tycker faktiskt det är konstigt när någon, även en nykomling, skriver "en sån som du" om ett nik på ett forum. Anta att att man i föera år känt till ett raggargäng på tex fem grabbar som varje fredag lördag super sig helt redlösa, och en av dem nån gång skulle säga nåt om att man ska dricka med måtta... Då kan man säga nåt i stil med; "och det ska man höra från en sån som dig". Men "såna som dig" om Die Hard? Hur är han då? Och de andra som är likadana, vilka är det? Die Hard är knappast personligen bekant med nån större grupp här på forumet, och ännu mindre är chansen att de skulle umgåtts i åratal till den milda grad att de blivit likadana allihop.

Jag bara undrar i all välmening. Det var väl jag som tyg upp det här med att visa pattarna. Kvinnobröst är väldigt förknippade med knullning enligt min mening, och när en annars påklädd kvinna har nästan hela brösten utanför så blir det vissa tankar... Tillhör jag också en grupp såna som mig? Han vars kalas jag spelade på igår är lika gammal som jag, men han kan inte spela gitarr alls (det kan jag) och han jobbar med it och datorer. (det är jag dålig på) Så att bunta ihop honom och mig i en grupp "såna där som ni" håller inte alls. Ideligen skrivs det såna här grejer, tex nämn ofta en grupp av dom "som tror att musiken blir bättre av dyra ljudprylar". Frågar ni mig är det där bara svammel. Dessa personer existerar inte på detta forum. ändå snackas det ideligen om den i långa trådar.

Jag tycker det är trevligt med feminister på forumet, hjärtligt välkommen. Och Die Hard tål nog det mesta med råge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Baroness (oregistrerad)

Med "sån som du" menar jag personer som helt uppenbart inte har orkat sätta sig in i vad feminism innebär. Oftast är dessa personer män som inte ser sin egen roll i samhället, utan tycker att det mest är ett himla tjatter i hönsgården. Det är så tråkigt att det nya politiskt korrekta är att vara nästintill antifeminist. Och då är det ju faktiskt så att vi skapar en situation där det som jag (som tjej) säger inte väger lika tungt som en mans. Det är klart att det är lätt att sitta och fnysa åt det när man faktiskt aldrig har behövt både armbåga sig fram och sätta klackarna i foten på folk för att under ett par minuter få ordet. Att vi är mitt inne i ett nytt 50-tal tycker iallafall jag är rätt så jävla irriterande. Fuck cupcakes och stringhyllor, jag vill ha en U47 och en fet studio, och jag vill inte bli klappad på huvudet av nån "välmenande" förståsigpåare. Jag vill bara bli tagen på allvar, och det ska inte vara ett handikapp att jag har ett par bröst och det är inte okej att folk hellre vill ligga med mig än att lyssna på vad jag har att säga.

Att Nilsson känner sig lite knullig av ett halvnaket kvinnobröst är väl rätt så underhållande information iallafall. Thx for sharing 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra svarat! Fast kanske lite hårt ändå om det är Die Hard du tänker på, han kanske inte alls är sån.

Jag har en dotter som är väldigt mycket feminist. Att kvinnor tjänar mindre på samma jobb som gubbar i stat o kommun är obegripligt.

Att känna sig knullig är inte dumt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Baroness (oregistrerad)

Nä, det är mycket möjligt att han inte är. Då kanske han kan komma in här och förklara vad han menade med "du får gärna ta hand om en gubbe som mig" 😉 Fast egentligen vill jag inte diskutera folk när dom inte är i närheten.

Och nej, det är sant, det är faktiskt inte dumt att känna sig knullig. hahah. Jag ska nog börja använda det uttrycket lite oftare. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

nä, klart, han har säkert skjutit en björn så inte behöver han vara rädd för nån rabiat liten rödstrumpa.

😆😆 Snacka om att se allt svartvitt. Du vet inte skit om mig så håll dina insinuationer för dig själv lilla gumman. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Baroness (oregistrerad)

lilla gumman. :rolleyes:

*bitchslappar dig och ditt decimetertjocka pannben tillbaks till den skrevluktande grotta du krälade ut ur* Lilla gubben 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

*bitchslappar dig och ditt decimetertjocka pannben tillbaks till den skrevluktande grotta du krälade ut ur* Lilla gubben 🥰

Snygg forumstart. Du började i tråden med att ge dig på honom och för varje svar höjer du ribban tre meter. Tagga ner lite?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var jag som satte fingret på det så det blev ett bråk. Lite komiskt.

Baronessan var trots allt den första jag hört ha en förklaring på vad hon menar med "såna där". Det är samma på båtforum, seglare och motorbåtsfolk påstås vara på vissa vis, fast det bara är snack. Inte ens enäggstvillingar är helt lika.

Link to comment
Dela på andra sajter

Baroness (oregistrerad)

Ni är så allvarliga ju! Dom som känner mig vet att jag kan få en byggbod full med håriga karlar att tystna och rodna generat. Men nu lägger vi det här åt sidan och snackar musik. Ok?

Link to comment
Dela på andra sajter

haha, ja, det är nog ett av dom mest allvarliga forum man kan ramla in på 😄 därför är det inte okej att du kommer hit och drar ner byxorna på gubbligan som hittills varit nästintill oantastlig och fått ha sin mansklubb ifred från kjoltyg och annat löst folk. om du tycker att det är träligt att i samhället inte bli tagen på allvar för att du har bröst så kan du räkna med att det är ungefär en sådär tusen gånger värre på ett teknikinriktat forum. Fantastiskt och sant.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter inte all hårdrock så här? 😕

Ah, det var videon som var rolig! Ja, det var 3,54 minuter som var värd en titt med såna här ögon -> 😳

(Okej, jag var väl lite sarkastisk, men en trött småbarnsfar som egentligen borde sova kan bli sned i hjärnan när han ser sånt här)

Link to comment
Dela på andra sajter

haha, ja, det är nog ett av dom mest allvarliga forum man kan ramla in på 😄 därför är det inte okej att du kommer hit och drar ner byxorna på gubbligan som hittills varit nästintill oantastlig och fått ha sin mansklubb ifred från kjoltyg och annat löst folk. om du tycker att det är träligt att i samhället inte bli tagen på allvar för att du har bröst så kan du räkna med att det är ungefär en sådär tusen gånger värre på ett teknikinriktat forum. Fantastiskt och sant.

Vänta bara tills någon Mr Happy Triggerfinger klickar på Anmäl-knappen för det där... Brott mott 1:an. Minst!

Prejudikat (brott mot forumregel 1 och 3): "Jag tycker att du är en läskig person,verkligen. Och jag kommer aldrig i mitt liv förstå varför 'admin' har låtit dig återkomma och förpesta forumet så många gånger som du har gjort." (Observera då också att gärningsmannen faktiskt hade belägg för sina värderingar samt påståenden.)

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta bara tills någon Mr Happy Triggerfinger klickar på Anmäl-knappen för det där... Brott mott 1:an. Minst!

Prejudikat (brott mot forumregel 1 och 3): "Jag tycker att du är en läskig person,verkligen. Och jag kommer aldrig i mitt liv förstå varför 'admin' har låtit dig återkomma och förpesta forumet så många gånger som du har gjort." (Observera då också att gärningsmannen faktiskt hade belägg för sina värderingar samt påståenden.)

kl.gif

Spot on! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, nu pekade jag ju inte ut någon speciell forummedlem iofs.

Nä, det var därför jag tog fasta vid brott mot forumregel 1.

Det du säger ovan är att Studio Forum (bland andra) inte tar kvinnor på särskilt stort allvar. Du påstår dessutom inte bara att förfarandet är fantastiskt, utan sant.

Utan tvekan ett brott mot forumregel 1.

Link to comment
Dela på andra sajter

haha, ja, det är nog ett av dom mest allvarliga forum man kan ramla in på 😄 därför är det inte okej att du kommer hit och drar ner byxorna på gubbligan som hittills varit nästintill oantastlig och fått ha sin mansklubb ifred från kjoltyg och annat löst folk. om du tycker att det är träligt att i samhället inte bli tagen på allvar för att du har bröst så kan du räkna med att det är ungefär en sådär tusen gånger värre på ett teknikinriktat forum. Fantastiskt och sant.

Det var som fan. Då är det väl lätt för dig Frekvensy att bevisa det du påstår och länka till nån tråd där en kvinnlig skribent skrivit nånting här och inte blivit tagen på allvar för att hon är kvinna. Det ska bli väldigt intressant att läsa alla dessa trådar, jag har nämligen missat dem helt fast jag sitter och glor här varje dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...