Jump to content
Annons

MiDi adressering


MRS8

Recommended Posts

Hej! Använder ett fristående trumprogram där jag programmerar trummor till låtar. exporterar midi till en fil som jag sedan läser in i cubase. det visar sej sedan att ett trumljud är fel, det är tamburin som i cubase är en puka. kan man på något sätt i cubase ändra detta permanent ? jag vill inte gå in och flytta alla manuellt då det tar en massa tid. kan skapa en wave-fil från trumprogrammet men det funkar dåligt de gånger jag vill kunna variera tempot i låten.

Kanske kan man programmera trummor direkt i cubase men har inte hittat hur man gör detta på ett vettigt sätt. arbetar efter ett gammalt sätt (tror jag) där jag skapar varje patterns för sej och sedan bygger hela låten utifrån dessa genom att ange vilka pattern jag vill ha, hur många och i vilken ordning tills hela låten är färdig. skulle kännas omständigt att göra detta i cubase då det känns som att det blir en massa klippa och klistra.

Någon som vet något och vill berätta hur man gör ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...