Jump to content
Annons

Alesis io2 express + Cubase 6 problem.


confusement

Recommended Posts

Köpte för ett drygt årsedan ett alesis io2 express-ljudkort tillsammans med en trial/lightversion av cubase 4 (från thomann). Använde detta program ett tag men det gick ut, och för ett tag sedan köpte jag Cubase 6 artist (från emusic).

Nu till mitt problem - jag har inte lyckats få ljudkortet att reagera med Cubase 6 artist. När jag kopplar in ljudkortet i datorn så kommer det klassiska "inkopplingsljudet" och ljudkortet syns om man öppnar ljudenhetskontrollen etc, så datorn vet ju att den är där. När jag öppnar cubase syns dock inte ljudkortet under devices, vst och så vidare. Ingenting i programmet indikerar någon kommunikation med ljudkortet. Vad kan detta bero på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 månader senare...

Har installerat den drivern men fungerar ändå inte. Man kan dock se io2-mickarna på control panel nu, och det står att åtminstone en av dem är aktiv - men inga spår verkar reagera (det blir dock utslag på själva ljudkortet). Vad kan detta bero på...? Väldigt frustrerande det här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...