Jump to content
Annons

Sångerska/sångare sökes för samarbete via nätet


Omb

Recommended Posts

Hej!

Jag har gjort en låt där jag behöver någon som kan sjunga är inte så bra själv så vill testa detta nu.

Låten är en lugn pop låt och jag tänkte att jag skickar låten till dig och du lägger på sång och om du vill så kan vi göra texten ihop eller så gör du den helt själv. Detta skickar du tillbaka och så har vi en färdig låt!

Allt samarbete sker via nätet då jag inte har något bra ställe för inspelning av sången.

Detta är ett hobby projekt så inga pengar är inblandade i detta.

Lyssna på bifogad fil och mejla mig gärna vid intresse på: svenericsson@tele2.se

Ha de!

OMB

259.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

För att han letar efter någon som kan lägga på sång.

Det är skillnad på att sjunga en bit som någon annan skrivit och att själv hitta på en melodi.

Att skriva text är också något annat än att skriva en melodi.

Är du med?

Sen kan vi låta TS själv svara....

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är skillnad på att sjunga en bit som någon annan skrivit och att själv hitta på en melodi.

Jag tycker det framgår att det inte handlar om att sjunga karaoke till en synthmelodi.

Att skriva text är också något annat än att skriva en melodi.

Teoretiskt kan det vara så, men för många uppstår melodin när man skriver texten och då är det ju bara du själv eller uppdragsgivaren som begränsar dig från att använda den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tanken är denna: Låten finns där och vill nån lägga på sång och text så FÅR han eller hon givetvis göra det enligt eget tycke det är ju det som är det intressanta i detta. Jag vet själv hur jag låter och behöver nån med bättre pipa än mig.

Det finns en version till där jag sjunger till denna låten och visst kan man använda melodin i den sången om nu han eller hon tycker så och förhoppningsvis blir slutresultatet mycket bättre än när jag sjunger.

Hoppas det klarnat lite!

Mvh

OMB

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...