Jump to content
Annons

Sångare/sångerska(?) och låtskrivare till låt


JoannaD

Recommended Posts

Behöver alltså dig med en skön/kul röst som kan sjunga lite på den här låten som jag har gjort, och komma på texten du ska sjunga 🙂

http://www.myspace.com/joannadominger <---- Det är den som heter in progress....

Jag tänker mig såhär: Jag feat. Du, typ... haha.

Refrängen finns redan där och jag ändrar helst inte den texten.

Låten kan handla om något kul, härligt, vadsomhelst. Det ska nog inte vara något för seriöst, men det måste vara en text som funkar på något sätt.

Tänker mig eventuellt lite "Gorillaz"-liknande sång, lite släpigt. Först hade jag tänkt rap, men det funkar nog inte. såhär: http://www.youtube.com/watch?v=LoQYw49saqc

Så skriv om du har någon idé och vill bidra, jag vill ha den här låten med vers-sång så jag kan göra en rolig video till den , du får gärna vara med i den videon =)

Jag skickar låten som mp3 så kan du/ni testa er fram och skicka tillbaka till att börja med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hejsan,

Jag måste erkänna att jag först kände mig lite lurad när jag lyssnade på spåret då jag själv vid något tillfälle funderade på att starta en tråd 1:a April med bara ett trum-komp, och inget mer, och skriva nåt i stil med "Hjälp mig göra färdigt låten - Samarbete". 😉

Det hade varit kul om det fanns ngn melodi. Och gärna ngt embryo till text i verserna att spinna vidare på. Det är lite för tomt för mig.

Refrängen låter dock lite som MONO. Men jag har bara en skiva av dom.

Lycka till dock.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan,

Jag måste erkänna att jag först kände mig lite lurad när jag lyssnade på spåret då jag själv vid något tillfälle funderade på att starta en tråd 1:a April med bara ett trum-komp, och inget mer, och skriva nåt i stil med "Hjälp mig göra färdigt låten - Samarbete". 😉

Det hade varit kul om det fanns ngn melodi. Och gärna ngt embryo till text i verserna att spinna vidare på. Det är lite för tomt för mig.

Refrängen låter dock lite som MONO. Men jag har bara en skiva av dom.

Lycka till dock.

Jaha, okej. Men vadå, det är ju mer än ett trum-komp ju! Eller hur menade du ? Det är ju synthen som ska vara det som ligger bakom sången bara, och sången ska ju ha själva melodin.. Men om du menade att jag skulle lagt en melodislinga, så är jag med. Men jag lämnar det fritt ifall någon kommer på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...