joppzor Postat 18 februari 2005 Postat 18 februari 2005 Tjena! Jag har hört från andra som har cubase att det ska finnas inbyggda trumm och bassloopar man kan använda sig av. Är det sant? 😎 Eller behöver man installera någon anna mjukvara?? Det skulle sitta klockrent om det det fanns!!! Är glad för svar, även om det inte är så! 🙁
R.Norton Postat 18 februari 2005 Postat 18 februari 2005 Det finns trumm och bas pluggar iform av vsti i sx och nuendo om det är det du menar 😳
MusicNixon Postat 18 februari 2005 Postat 18 februari 2005 (redigerat) Men inga loopar, väl? Annars får du ta en titt på Garageband/Logic. Redigerat 18 februari 2005 av MusicNixon
Linus Postat 18 februari 2005 Postat 18 februari 2005 Skaffa Groove Agent och Broomstick Bass till Cubase...
Egghuvud Postat 18 februari 2005 Postat 18 februari 2005 Svaret är alltså nej. Det finns inga inbyggda loopar. Du kan importera loopar genom audioimport. Loopar finns ju en hel del gratis på nätet som du kan ladda hem. VSTi är virituella instrument. De kostar flis förståss. 😉
joppzor Postat 19 februari 2005 Trådstartare Postat 19 februari 2005 ok man tackar! Men, ni får usökta, ja e nybörjare; jag hittar VST, det har jag tydligen, och jag kan göra egna t.ex trummkomp. Men alltså inkluderar det inte nån form av färdiga t.ex trummkomp, om ja har fattar rätt?
joppzor Postat 19 februari 2005 Trådstartare Postat 19 februari 2005 jag gör som Vectro sa, skaffar Broomstick Bass och Groove Agent!
Allmightymike Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 Drumkit from hell e ju en grej oxå. Då får du både bra trumljud å färdiga trumloopar!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.