Jump to content
Annons

Absorbenter, glasull med densiteten 15kg/m3


fender__

Recommended Posts

Annons

Kanske till och med trippla!

Jag vet faktiskt inte, men det blev den eftersom det inte finns mer. Har letat överallt. Byggmax, bauhaus, hornbach, beijer. Alla har dem 15kg/m3. Köpte knauf insulation sk slab 037.

La in dubbla. Det blev ganska bra faktiskt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet faktiskt inte, men det blev den eftersom det inte finns mer. Har letat överallt. Byggmax, bauhaus, hornbach, beijer. Alla har dem 15kg/m3. Köpte knauf insulation sk slab 037.

La in dubbla. Det blev ganska bra faktiskt 🙂

Så du trökade ihop två 95-skivor i utrymmet för 1? Hur bra blev det, är du nöjd? Funderar med lite på detta faktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du trökade ihop två 95-skivor i utrymmet för 1? Hur bra blev det, är du nöjd? Funderar med lite på detta faktiskt.

Det var inte alls så svårt få in 2 st.. Bkev faktiskt snyggt när det blir lite avrundat. Ska lägga upp ett par bilder med så fort jag hinner..

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det som händer när man komprimerar ullen är att du minskar absorptionen i högre register samtidigt som en något bättre basabsorption erhålls, men bara till en viss grad av kompression. Det finns färdiga plattor att köpa med just denna egenskap med då är komprimeringen gjord under mer kontrollerade former vi tillverkningen.

Hälsningar / Björn

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som händer när man komprimerar ullen är att du minskar absorptionen i högre register samtidigt som en något bättre basabsorption erhålls, men bara till en viss grad av kompression. Det finns färdiga plattor att köpa med just denna egenskap med då är komprimeringen gjord under mer kontrollerade former vi tillverkningen.

Hälsningar / Björn

Jag byggde egna för att jag inte har råd med frädiga plattor. + för att det är kul 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...