Jump to content
Annons

Har schabblat bort Inserts


aniah

Recommended Posts

Har tryckt på nåt dumt.

Tidigare har jag alltid haft Inserts tillgängliga på vänsterkanten. Vet inte vad området heter men alltså där man har alla inställningar för det spår som är markerat.

Där fanns förut namn på spåret, Inserts, Sends, Channel (med volymregeln), notepad och quick controls.

Nu plötsligt finns allt det utom inserts och dessutom har direktinställning för eq kommit till.

Jag kan komma åt inserts via att klicka på 'e' och då kommer en annan ruta upp (vst audio channel settings) med allting i, men detta är mycket krångligare än att fnula med sånt direkt utan att behöva öppna ett till fönster.

Har letat ihjäl mig men hittar inte var jag kan ha ställt in detta.

Kan någon hjälpa vore det vansinnigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag vet inte vad det e för cubase du kör i. har haft samma problem förr.

På samma sida som insert de brukar finnas längst upp så måste du trycka på något.

nu sitter jag inte framför den datorn jag har cubase i.

Om det inte går, så får du avinstallera cubase och installera om det. glöm inte att spara dina plugings bara innan du

gör deta.

MvH

Link to comment
Dela på andra sajter

Högerklicka på lite olika ställen i det området så ska det komma fram en meny där du kan välja vad som ska synas tror jag...gäller många popup-rutor i Cubase.

Tex transportpanelen kan ju vara full med grejer eller bara det mest nödvändiga...

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker jag har provat allt, högerklickat överallt, sökt igenom alla menyer, kollat alla inställningar osv. Nu högerklickar jag igen, fast på rätt ställe... och då funkar det. Jag är bortgjord och tacksam! 🥰😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...