Jump to content
Annons

"Feeling Fine"


Nisse

Vad tycks?  

10 röster

  1. 1. Vad tycks?

    • 1. Görbra!
      0
    • 2. Bra
      1
    • 3. Okej
      3
    • 4. Mindre bra
      3
    • 5. Dåligt
      0
    • 6. Kan knappast bli värre
      0


Recommended Posts

Annons

Jag lägger upp en låt jag gjort i Jeskola Buzz, vad gillar ni den? Personligen gillar jag blupp-synten och Casio-trummorna bäst.. 🙂 Eller kanske fördärvar de hela låten? Säg vad ni tycker nu, annars kan jag ju aldrig bli bättre..

//Nisse

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

casio-fillsen var schyssta, wery much.

annars är det ju... en massa roliga ljud. fräscht på något sätt. Lite mer dalar och toppar, kanske?

sen tycker jag det generellt är svårt att skaffa sig en stark relation till låtar utan röster, men så är jag en sucker för sång.

men kul att höra sån här musik 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här gillade jag ifs mer än dom förra låtarna. Men melodierna känns inte så genomtänkta (förutom basmelodin som jag gillaede) och det finns ingen riktig harmoni i låten. Fast det kanske inte är meningen heller och i sånna fall har du lyckats bra. Sen är det väldigt mycket ljud som kämpar om plats som sagt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm... Vet inte riktigt.... Nu kanske jag är elak, men jag hittar inte särskilt mycket här som jag tycker är intressant. Synthljuden är lite för mesiga och kompet lite för "standard"...

Men som det värmländska ordspråket lyder: Smaken är som röven - klôven.

Link to comment
Dela på andra sajter

Diwic: Den vanligaste kommentaren är nog just att det är för enformigt, så visst, ett stick kanske inte skulle skadat.. Flera andra har också påpekat att synthen du nämner låter lite småfalsk, så det ligger säkert något i det..men jag kan ju säga att det är meningen att det skall låta så. 😛 Jag tar till mig kritiken.

zeblar: Kul att jag åtminstone inte blir sämre då, det glädjer mig. 🙂 Som du säger så är melodierna inte särskilt genomtänkta. Faktum är att de i stort är resultatet av slumpmässiga knapptryckningar, men som sedan pillats om lite. Detta är absolut något jag bör tänka mer på i framtiden, att få mer harmoni i melodierna. Som det är nu så nöjer jag mig alldeles för lätt med halvfärdiga melodier som sedan i slutänden drar ner hela låten.

android: Nejdå, du är inte elak. Säg vad du tycker, mig behövs det inte gulli-gullas med.. 😳

ifransson: Hehe.. 😉 Kläm fram med den svidande kritiken nu. 😎

Självklart har jag hört Golden Shower, både Total Control och Video Computer System. Personligen tycker jag att de låter lite väl skitigt 8-bit, men det är väl det som är hela grejen.. 🙂

//Nisse

Redigerat av Nisse
Link to comment
Dela på andra sajter

ifransson: Hehe.. 😳 Kläm fram med den svidande kritiken nu. 😎

Självklart har jag hört Golden Shower, både Total Control och Video Computer System. Personligen tycker jag att de låter lite väl skitigt 8-bit, men det är väl det som är hela grejen.. 🙂

//Nisse

OK, jag får väl försöka då ...

Grund-trummorna låter bra men är lite enformiga, bra "fills" men "handklappet" är lite konstigt!?

Det blir väl inte sång, men kanske en video skulle passa?

Vad är det för sequencer/syntar etc?

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten känns lite ihopslängd och inget riktigt flyt i den. Som tidigare påpekats är syntljuden i början lite tråkiga, samt trummljud och trumkomp skulle må bra av att livas upp lite. Nu var jag rätt så rak, men jag tror du överlever 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten känns lite ihopslängd och inget riktigt flyt i den. Som tidigare påpekats är syntljuden i början lite tråkiga, samt trummljud och trumkomp skulle må bra av att livas upp lite. Nu var jag rätt så rak, men jag tror du överlever 🙂

Hmm, ihopslängd? Ja det kanske man skulle kunna säga, detta är den första låten jag gjort klart med Jeskola Buzz..förhoppningsvis gör ett ökat användande av programmet att jag lär mig det och till slut kan slänga ihop riktigt grymma låtar. 😆 Och visst överlever jag. 🙂

//Nisse

Link to comment
Dela på andra sajter

Grund-trummorna låter bra men är lite enformiga, bra "fills" men "handklappet" är lite konstigt!?

Det blir väl inte sång, men kanske en video skulle passa?

Vad är det för sequencer/syntar etc?

Jag har använt Jeskola Buzz, en gratis tracking-sequencer med en massa mjukvarusynthar till. Trummorna och handklappet är samma plug-in (eller "Generator" som det kallas i Buzz), så jag använde de klena handklappen av lathet. 🙂 Vidare blir det ingen sång eller video, och jag tänker inte jobba vidare med låten heller. Det får vara som det är, take it or leave it liksom.. 😆

//Nisse

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...