Jump to content
Annons

A feeling of Yazoo


ifransson

Recommended Posts

LÅTNAMN: A feeling of Yazoo

ARTIST/GRUPP: The Happy People (tidigt arbets-namn: Bo!nk)

GENRE: Retro-synth

LÅTLÄNGD: ~3 min

KOMPOSITÖR: Falk & Fransson

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: ~3 megabyte

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: A feeling of Yazoo

Vårat första "försök" tillsammans igen sedan 80-talet (då som Sucre Touche [Örjan, var är du?]).

Den enformiga slinga behöver ändras och ev även trummorna ...

Några mer kommentarer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack, för all "konstruktiv kritik", snart kommer det mera/nya låtar!?

(Egghuvud och jag/ifransson "tips-tackades" ju dessutom tillsammans i senaste Studio)

Och ett stort tack till Diskodiktatorn för Redrum-refill Rhythmbox med många fina "retro-trummor" ...

Redigerat av ifransson
Link to comment
Dela på andra sajter

Älskar Yazoo, så denna klickade jag på förväntansfullt! :rolleyes:

Du har lyckats får det att kännas lite Yazoo/retro, funkar som grund.. men saknas ju en del. Och lite märklig ljudbild som sagt, t.ex ligger det som ska föreställa bas fullt utpanorerad till vänster. Bas och kick bör väl helst ligga rätt centralt.

Men bra början - ser fram emot mer!

Link to comment
Dela på andra sajter

(Egghuvud och jag/ifransson "tips-tackades" ju dessutom tillsammans i senaste Studio)

VA? Har jag totalt missat. Vad var det?

Det var tips om "virtuellt" MIDI-keyboard till Cubase etc här från forumet i slutet av tidningen ...

Redigerat av ifransson
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jo, skön början, men måste nog byggas vidare på.

Tycker "monotona" grunkor kan vara sköna, men inte alla inslag utan ngn sak måste nog variera sig. Antingen trummorna eller instrumenten eller sång...?

Men som sagt, en bra grund!

IMHO

(Säger han som inte vågat lägga ut en enda låt, men å andra sidan 50-talet påbörjade, men ingenting ens halvfärdigt..... 🙁 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, skön början, men måste nog byggas vidare på.

Tycker "monotona" grunkor kan vara sköna, men inte alla inslag utan ngn sak måste nog variera sig. Antingen trummorna eller instrumenten eller sång...?

Men som sagt, en bra grund!

IMHO

(Säger han som inte vågat lägga ut en enda låt, men å andra sidan 50-talet påbörjade, men ingenting ens halvfärdigt..... 😳  )

Oj-oj, detta var ju vårat första *försök* ... men som blev bortglömd!?

Hur är det med dina 50 *påbörjade*, något finns väl för provlyssning?

("Har man sagt A ...")

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, skön början, men måste nog byggas vidare på.

Tycker "monotona" grunkor kan vara sköna, men inte alla inslag utan ngn sak måste nog variera sig. Antingen trummorna eller instrumenten eller sång...?

Men som sagt, en bra grund!

IMHO

(Säger han som inte vågat lägga ut en enda låt, men å andra sidan 50-talet påbörjade, men ingenting ens halvfärdigt..... 🙂  )

Oj-oj, detta var ju vårat första *försök* ... men som blev bortglömd!?

Hur är det med dina 50 *påbörjade*, något finns väl för provlyssning?

("Har man sagt A ...")

😉

Eeeeeh... nä...... 😲

Håller på o lära mig spela, mixa, fixa, greja, och programmena samtidigt, o sångerskan har haft full rulle med en teateruppsättning hela våren.... o jag tycks aldrig komma längre än till upptakten till första refrängen, sen hitta jag några nya coola sound jag bara måste prova. Sedan full rulle med flytt, ombyggnad o bröllopsplanering, men vi hade tänkt ta ett omtag till hösten, o då får jag väl lov att hänga ut något till allmän bespottelse..... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...