Jump to content
Annons

Dela upp jobbet på flera datorer


flashman

Recommended Posts

Hej!

Min önskan är att kunna dela upp min studio på flera datorer.

Ungefär så här.

Dator 1. Cubase SX3 där jag styr all midi och audio.

Dator 2. Alla mjukvarusynthar

Dator 3. Samplingsmjukvara

Hur gör jag för att installera VST instrument utan att ha cubase installerat? Hur gör jag för att skicka audio från dessa VST instrument från en dator till en annan utan att behöva gå ut från ljudkort och in i nästa dator. Kan man kanske använda ReWire.

Tacksam för svar.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jepp finns ett sånt program som gör jobbet väldigt bra. Det heter FX-teleport. Man installerar klient och server program på sina datorer och styr VST syntar och annat utan lagg och utan att behöva ha cubase eller ljudkort på slavdatorerna.

Redigerat av zeblar
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Jepp finns ett sånt program som gör jobbet väldigt bra. Det heter FX-teleport. Man installerar klient och server program på sina datorer och styr VST syntar och annat utan lagg och utan att behöva ha cubase eller ljudkort på slavdatorerna.

Ahh, tack för påminnelsen! Kom ihåg att det fanns, men glömt vad det hette...

Ska banne mig installera FX-Teleport på alla tolv datorerna och köra tolvhundra VSTs samtidigt!! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hey, det här funkar ju! 😕

Går lite segare att byta presets, och vill man ändra/göra egna ljud måste man göra det på andra datorn... men det kan man väl stå ut med.

Värre är att det verkar även gälla volymkontrollen. Händer inget på VST-volymen när jag rattar på Cubase mixer. 😛

Men annars verkar det smutt, än så länge. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...