Jump to content
Annons

Impulser till RTAS


Skinner

Recommended Posts

Hejsan Vet inte om rubriken talar klarspårk men söker iaf en plugg som jag vet finns till vst som jag älskar (voxengo)

Men har nu gått över till Mac och Pro tools 9 så leter efter något liknande till den nu.

För er som inte testat utan bara kör Amplitube eller Guitar rig testa detta.

Finns att läsa om lite på nätet. istället för att köra den simulerade lådan i programen så simulerar du bara toppen där sedan skickar vidare signalen och i nästa steg i kedjan lägger du in impulse programet och även wave filerna som finns på tex http://www.guitarampmodeling.com/viewtopic.php?f=49&t=1756

Ni kommer få ett så mycket mer realistiskt ljud än de dåliga simulatorerna där finns i guitar rig och amplitube.

Därför vill jag nu veta om någon vet var de finns Impulse loader till RTAS 😄

HOPPAS PÅ SVAR !

MVH Sinner SKinner

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons
  • 2 månader senare...

Kom på en följdfråga i detta ämne: Vet någon om det finns ett vettigt alternativ för att ladda flera impulser i en instans?

Exempelvis så använder jag recabinett rätt mycket, och där finns flera olika mikpositioner, och vill man blanda måste man ladda upp en ny kanal för att blanda två olika impulser. Hade vart grymt smidigt om det fanns en plugg med t.ex fyra slots för olika impulser, tänk dig själv om du har en fet 4x12:a och kanske vill använda 2,3 kanske t.o.m 4 olika mickar för att fånga upp den...

Måste väl finnas någon plugg som har detta "tänket"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...