Jump to content
Annons

Genelec 8250 / Adam s3x


Gäst

Recommended Posts

Nu vet jag att folk vil skriva, du måste lyssna själv, skapa din egen uppfattning osv. Men det är inte det som är det intresanta här i denna tråd!!!

Vilken skulle DU välja. Genelec 8250 eller Adam s3x? Bara svara det ena eller andra om du inge orkar posta varför.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har bara lyssnat på Adam S3X, dock i S3X-V versionen om jag minns rätt som står hemma hos Ken här från forumet. Och dem låter helt underbart. Tror dock inte du skulle bli besviken på någon av monitorerna, beroende på vad du har haft innan. Jag gillar både Genelec och Adam så vet inte riktigt vad jag hade valt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag tycker vet väl alla redan, men ändå; Jag är helfrälst av ADAM. S3X-V har en otroligt bra upplösning och ger mig en känsla av att sitta framför orkestern snarare än att sitta framför högtalarna och att precis alla små detaljer kommer fram med önskvärd tydlighet.

Jag har visserligen inte testat Genelec 8050, men baserat på vad jag tyckte om 8040 när jag jämförde dem och ett par andra ADAM i en studio, så kändes de mer som lite förskönande och lite odefinierade i botten, medan ADAM kändes mer som noggranna arbetsredskap - och jag utgår från att andra Genelec har liknande karaktär.

Nu skriver jag detta medvetet lite överdrivet för att försöka förklara min upplevelse av skillnaden - för Genelec var verkligen inte dåliga, men de saknade något som jag tyckte behövdes för att kännas rätt.

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle valt Adam. Inte för att jag vet något om dem, men när jag har läst på detta forum så verkar det som att adam alltid vinner, men bara lite i och för sig.

Nu har jag inte ens sett en bild på dem, men jag skulle ju tänka en del på utseendet så de passar bra in i studion. Om nu lyssningen skulle kännas ganska lika.

Köpte s3x-v av Claes och kommer aldrig att byta igen. Som Claes säger så är det kristallklart ljud, och jag kan ta konkreta beslut om vad som som behövs göras i mix. Har döpt dem till Bruno och Britta.

Sött med en kvinna och en man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...