Jump to content
Annons

Mina pluggar försvinner


Joey

Recommended Posts

Jag fick ett problem igår. När jag spelade in min sång skulle jag lägga en compressor som insert. När jag valde en av cubase egna compressorer fick jag upp den i fönstret, men det gick inte att sätta på den (den var av stängd och låst i vänstra övre hörnet). Den gick heller inte att ta bort från compressorn från Insert-racket. Jag försökte då att lägga på en annan compressor, men samma sak hände. Det blev så med alla pluggar i hela 'Dynamics'-foldern.

Är det någon av er som vet vad som kan ha hänt?

Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons

I och för sig borde nog Cubase också bråka om det var detta, men testa att installera den senaste elicenser-drivern och se om det hjälper...

http://www.elicenser.net/en/

Link to comment
Dela på andra sajter

Så kan vissa pluggar göra om man stänger av latency compensation. Men det gäller främst pluggar som introducerar lång delaytid, t. ex. linjär fas-EQ. Har dock inte för mig att cubase egna pluggar gör så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte så att du använder Constrain Delay Compensation?

Det är den fyrkantiga knappen uppe i vänstra hörnet av Cubase, ser ut som en klocka inom hakparentes. Den lyser orange om man slår på den.

Vissa pluggar gillar inte den funktionen, och då gråas dom från insert-facken.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som verkar konstigt är att när jag enablar Constrain Delay Compensation, så verkar det fungera. Detta efter att jag var tvungen att leta rätt på dll.-filerna igen (av ngn konstig anledning).

Jag kollar vidare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...