Jump to content
Annons

mattias

Recommended Posts

Har letat som en tok efter multisamplade congas och loopar med congas utan att hitta något som jag verkligen har gillat.

Någon som har något tips på samplingsskivor eller något annat där man kan hitta detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Multisamplade congas skall finnas med i DFHS paketet om jag inte minns fel..

Trummorna i paketet låter kanonbra, så jag antar att det gäller för övriga slagverk och percussion också.

Loopar har jag inte den blekaste aning om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Märks det så himmelskt stor skillnad om man slår hårt eller löst på en congas då? Känns som lite överkurs med multisamplade. Visst, om du hittar sådana gratis, och har maskinkraft till det, så go for it 🙁 ... Men omultisamplade congas borde det väl finnas gott om på alla möjliga samplingssiter?

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Märks det så himmelskt stor skillnad om man slår hårt eller löst på en congas då? Känns som lite överkurs med multisamplade. Visst, om du hittar sådana gratis, och har maskinkraft till det, så go for it 🙁 ... Men omultisamplade congas borde det väl finnas gott om på alla möjliga samplingssiter?

/Daniel

Ja..tycker det är ganska stor skillnad. Klarar mig i och för sig med "omultisamplade" också, men jag tycker inte jag har hittat några som varit tillräckligt bra än. Akta PM Pingpong!

Redigerat av mattias
Link to comment
Dela på andra sajter

Märks det så himmelskt stor skillnad om man slår hårt eller löst på en congas då? Känns som lite överkurs med multisamplade. Visst, om du hittar sådana gratis, och har maskinkraft till det, så go for it 🙁 ... Men omultisamplade congas borde det väl finnas gott om på alla möjliga samplingssiter?

/Daniel

Ja..tycker det är ganska stor skillnad. Klarar mig i och för sig med "omultisamplade" också, men jag tycker inte jag har hittat några som varit tillräckligt bra än. Akta PM Pingpong!

Jao, om man spelar solo på ett set med congas hör man nog skillnad, men i en mix? 😳 .. Nåväl, hoppas att du hittar det som du söker, lycka till 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok - håll i dig nu - för detta kommer att ta minst hela resten av veckan att tröska igenom, men det vore själve den om du inte kan hitta något användbart bland länkarna i denna tråden: http://vstforum.clubcubase.net/viewtopic.php?t=8379 😆

Många samplingar blir det... 😱

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om det är så noga med congas överhuvudtaget. Ian Gillan har haft ett par såendes på scenen sen 1970. Han brukar gå fram till dem ett par gånger per spelning. Då ställer han sig vid dem, börjar slå som en blådåre och headbanga å det grövsta. Jag noterar att det brukar stå en SM 57 framför dem. Jag noterar också att ingen människa någonsin har hört ett enda slag från dessa. Sett i ljuset (ljudet?) av detta ter sig multisamplade congas en smula over the top.

Link to comment
Dela på andra sajter

Märks det så himmelskt stor skillnad om man slår hårt eller löst på en congas då?

Finns fyra olika grundslag på congas: Heel/Finger, Slap, Open, Bass

Berätta nåt som jag inte vet. 🙁

Med multisamplade tolkar åtminstone jag det som att den har layers för hur hårt tillslag man gör (velocity...).

Det var väl det du menade Mattias ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Märks det så himmelskt stor skillnad om man slår hårt eller löst på en congas då?

Finns fyra olika grundslag på congas: Heel/Finger, Slap, Open, Bass

Berätta nåt som jag inte vet. 😉

Med multisamplade tolkar åtminstone jag det som att den har layers för hur hårt tillslag man gör (velocity...).

Det var väl det du menade Mattias ?

precis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp ett set. gjorde jag, billigt för femhundra och e svinnöjd. å då får du hur många slag du vill 😠

Ligger de på så lågt pris? Det var som helvete.. Jag vill ha en del rytminstrument, och congas står faktiskt rätt högt på listan. Vart har du hittat detta billiga set? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Köp ett set. gjorde jag, billigt för femhundra och e svinnöjd. å då får du hur många slag du vill 😆

Ligger de på så lågt pris? Det var som helvete.. Jag vill ha en del rytminstrument, och congas står faktiskt rätt högt på listan. Vart har du hittat detta billiga set? 😄

500???

Vad är det för congas???

Mina kostar 2500 styck.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har letat som en tok efter multisamplade congas och loopar med congas utan att hitta något som jag verkligen har gillat.

Någon som har något tips på samplingsskivor eller något annat där man kan hitta detta?

Min nya favorit är Stylus.

Zero-G har lyckats ganska bra i några reason-refill också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp ett set. gjorde jag, billigt för femhundra och e svinnöjd. å då får du hur många slag du vill 😄

Ligger de på så lågt pris? Det var som helvete.. Jag vill ha en del rytminstrument, och congas står faktiskt rätt högt på listan. Vart har du hittat detta billiga set? 😄

500???

Vad är det för congas???

Mina kostar 2500 styck.

Aj fan. my bäd. Bongos va de ju självklart.

De e två små ihopsatta pukor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok - håll i dig nu - för detta kommer att ta minst hela resten av veckan att tröska igenom, men det vore själve den om du inte kan hitta något användbart bland länkarna i denna tråden: http://vstforum.clubcubase.net/viewtopic.php?t=8379 😛

Många samplingar blir det... 😛

SHIT! 😆

hur länge har han letat egentligen? han kan ju inte ha tid att göra musik 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...