Jump to content
Annons

Landat mitt livs största order!


Ken Kängström

Recommended Posts

Annons

Han har ju tagit ett blancolån, så prylarna är inte bankens, eller hur tänkte du?

För dom är köpta för lånade pengar. Alltså är grejjerna "inte hans" förens pengarna är återbetalda!

Lycka till med prylarna iaf! Alltid gött att inhandla nya prylar! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett stort leende höjer sig över mitt ansikte!

Bra jobbat Kängan!!!

Är det nån som ska ha sånna här prylar så är det du.

Dina öron är fan inte att leka med.

Kommer troligtvis passa alldeles fantastiskt bra med ADAMs diskanter till dina "kliniska" öron tror jag.

Kör så det ryker.

Ser fram mot att få höra första mixen!

Piiiiiz!

/Cruncharn'

Link to comment
Dela på andra sajter

grattis till inköpen, blir nog ett stort lyft i musikskapandet

vet precis hur du känner, har precis själv just våldfört mig på spargrisen & sitter & väntar på utrustning

pendlar mellan ångest & glädje en gång i timmen typ! :rolleyes:

men vafan.. det finns ingen annan bot när man har fått the GAS! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

För dom är köpta för lånade pengar. Alltså är grejjerna "inte hans" förens pengarna är återbetalda!

Lycka till med prylarna iaf! Alltid gött att inhandla nya prylar! 🙂

Jo, prylarna är hans även om pengarna inte är återbetalda. Lån funkar inte så. Han är juridisk och spirituell ägare av sina saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom ihåg att du lever bara en gång. Det är lättare att ångra något man gjort, än något man inte gjorde 🙂

Tackar! Precis den inställningen jag har infirat. 🙂

Nu kan det bara gå utför! :rolleyes:

Jaaa, då kanske ni får ett ännu bättre saxförhållande ju!

Det tvivlar jag på. 😆

GRYMT!

Du är lite av min idol just nu. Har velat gjort så här ett bra tag nu men vågar inte riktigt...

Big up!

Kul! 🙂

Om du känner att du fixar banklån utan att sätta dig på pottan, så propsar jag på att bara köra på. 🙂

Egentligen så har jag mest gubbpruttiga brorduktigkommentarer av typen "vad ska du göra om två år då, när bara hälften är återbetalat och du vill köpa nytt igen" och "rätta mun efter matsäcken" och "den som lever på kredit..." på lager, ty skulder är piss... men vaffan...

Folk köper ju bilar för både två och femhundratusen utan att nån egentligen nämvärt lyfter på ögonbrynet, och det är min själ sämre investeringar. Så... kör hårt!

***

När det gäller förhållanden så är ekonomisk oeninghet inget kul. Gör klart reglerna; typ, det är "din" skuld, inte "er".

Precis, jag skippade billån, och körde på detta istället, och jag har faktiskt känns tyngder släppa från axlarna efter detta beslut.

Givetvis så är detta min personliga skuld. Lite därför jag irriterar mig på frugans rabalder. 😆

Det bästa med det du gjort är att jag, inför mig själv, inte behöver få dåligt samvete när jag nästa gång beställer något för typ 10 000:-.

Och så kan man använda dig som argument i hemekonomidebatten: "Om du nu tycker jag beställt dyrt så kan jag berätta för dig om en kille på forumet som..."

Tack Ken! 😄

Haha, det låter som en riktigt bra plan, men du bör undvika visa just det inlägget du skrev nu. 😉

Klockrent! Hoppas du blir nöjd med grejerna! Att få köpa nya leksaker är det bästa som finns!

Konstigt nog har jag aldrig haft några problem att motivera mina köp då min fru har en ännu dyrare hobby, hästar =) Det är snarare så att hon uppmuntrat mig till att köpa det jag vill ha så länge hon vet att det finns ekonomi och att köpen är väl genomtänkta.. Mitt senaste dyra inköp som var en Nevesummerare var det hon som tog initativet 🙂

Nu ska jag få frugan på hästbanor!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ken: Försök att se det positiva med grejerna du har skaffat. Se det som en morot att bli ännu mer fokuserad, att ta ditt material till nya höjder, att helt enkelt lyckas med det du vill lyckas med! Jag kan tycka att det är lätt att få ångest över nya prylar och tänka "Tänk om den inte betalar sig och jag har slängt pengarna i sjön?" istället för att tänka "Det här kommer jag se till att jag gör ett mycket bättre jobb i framtiden!". Det bästa du kan göra skulle jag säga är att bevisa för din fru hur mycket bättre musik du gör med dina 79000:-.

Ps. Mitt positiva tänkande är förstås baserat på att du faktiskt har råd med banklånet och att din fru inte surar över att ni snart kommer vara med i "Lyxfällan".

Lycka till!

Absolut, jag har råd med banklånet, och har pengar över. Förhoppningsvis slipper ni mig i lyxfällan.

Men jag känner redan livskvalitéten stiga fantastiskt mycket. 🙂

Grattis till köpet även om prylarna egentligen inte är dina än. Så länge du har räknat på det och vet att din ekonomi tillåter ett lån som detta säger jag bara: kör! Vem bryr sig om alla sura miner? Om man inte vågar satsa något kommer du aldrig att vinna något heller.

Jag tror dessutom att dina prylar inte kommer att tappa samma värde som en bil i samma prisklass under samma år, och lån till bil rynkar sällan människor pannan åt.

Tackar! 🙂

Jag tror att Nucleus kommer tappa värde, medans ADAM monitorerna håller sig lite bättre.

Dock som någon påpekat så tappar bilar värde otroligt mycket snabbare.

Euron har en så pass bra växelkurs att du "tjänat" en hacka på att ha köpt det nu.

Om Thomann utöver det drog bort den tyska momsen så slipper man ligga ute med dessa pengarna oxå.

Hade blivit betydligt dyrare i Sverige.

Rock on

Jag märkte att det blev förvånansvärt billigt.

Summa: 8710.80 EUR gick kalaset på, konverterat till ca 79 000 SEK, vilket jag blev riktigt glad över.

Nucleus sitter på min önskelista.

Gottegris.

Jag kan recensera den sen när jag klämt på den lite. 🙂

För dom är köpta för lånade pengar. Alltså är grejjerna "inte hans" förens pengarna är återbetalda!

Lycka till med prylarna iaf! Alltid gött att inhandla nya prylar!

Tackar tackar! 🙂

Ett stort leende höjer sig över mitt ansikte!

Bra jobbat Kängan!!!

Är det nån som ska ha sånna här prylar så är det du.

Dina öron är fan inte att leka med.

Kommer troligtvis passa alldeles fantastiskt bra med ADAMs diskanter till dina "kliniska" öron tror jag.

Kör så det ryker.

Ser fram mot att få höra första mixen!

Piiiiiz!

/Cruncharn'

Men jäklar, haha! 🙂

Värmer gott att höra, trots att jag inte är riktigt "där" än. 🙂

Tackar som attans Mojje!

grattis till inköpen, blir nog ett stort lyft i musikskapandet

vet precis hur du känner, har precis själv just våldfört mig på spargrisen & sitter & väntar på utrustning

pendlar mellan ångest & glädje en gång i timmen typ! :rolleyes:

men vafan.. det finns ingen annan bot när man har fått the GAS!

Det har du alldeles rätt i. Tycker vi båda har skött oss bra. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ska spela in en saxofonlåt till frugan så finns det bara ett alternativ:

🙂

Men vad i.... 😆

Den hamnar på favoriter, och stackars frugan!

Ken! Du får ge lite feedback på din SSL Nucleus när du använt den lite. Är så sjukt sugen på den jag också 🙂

Tjenare!

Absolut ska jag göra det. Ska verkligen försöka komma bort från musen så mycket som möjligt, och styra med Nucleus i stösta mån jag kan.

När jag kommit in i den lite mer så tänkte jag skriva ett par rader om vad jag tycker. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Får man fråga varför man ska ha en SSL Nucleus? Blir man typ fett mycket bättre på å mixa och grejer då?

Du vet sådana gamla gubbagegg som jag har något nostalgiskt och tramsigt med att kunna köra som en riktigt mixer fast i sin DAW, dvs skruva på rattar istället föratt pilla med mus så att säga.

Nucleus känns stabil för att citera en gammal doktor.

Jag kommer dock att prova att köra iPad istället för Nucleus, men funkar det inte som tänkt så ligger Nucleus bra till.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Du vet sådana gamla gubbagegg som jag har något nostalgiskt och tramsigt med att kunna köra som en riktigt mixer fast i sin DAW, dvs skruva på rattar istället föratt pilla med mus så att säga.

Nucleus känns stabil för att citera en gammal doktor.

Jag kommer dock att prova att köra iPad istället för Nucleus, men funkar det inte som tänkt så ligger Nucleus bra till.

Fast 40 000...? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Fast 40 000...? 😛

Två SSL preampar + 2 kanaler SSL AD/DA samt en controller med massa rattar och moving faders.

Och deras channel strip plugins...

EDIT: Glömde buscompressorn som plugg.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska jag få frugan på hästbanor!

Som sagt... Få henne intresserad av hästar sen låter du henne köpa en stor jäkla hästgård med tillhörande traktorer, lador, hus & mark sen kan hon aldrig säga något om dina inköp för de kommer se ut som småköp i jämförelse vad hon fått.. Så gjorde jag 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Klockrent! Hoppas du blir nöjd med grejerna! Att få köpa nya leksaker är det bästa som finns!

Konstigt nog har jag aldrig haft några problem att motivera mina köp då min fru har en ännu dyrare hobby, hästar =) Det är snarare så att hon uppmuntrat mig till att köpa det jag vill ha så länge hon vet att det finns ekonomi och att köpen är väl genomtänkta.. Mitt senaste dyra inköp som var en Nevesummerare var det hon som tog initativet 🙂

Min fru har ingen hobby typ, så jag brukar bara uppge högst 1/4 av det verkliga priset.

Då blir hon bara lite arg...

Bedlam.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar köpa det jag vill ha, men även om min fästmö tycker att jag är lite tokig ibland, så gillar hon oftast mina inköp eftersom det ju kommer till nytta för henne också - både det som är i studion och övriga teknikprylar. Dessutom har hon den härliga förmågan att glädjas åt andras glädje, så jag är verkligen lyckligt lottad. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar köpa det jag vill ha, men även om min fästmö tycker att jag är lite tokig ibland, så gillar hon oftast mina inköp eftersom det ju kommer till nytta för henne också - både det som är i studion och övriga teknikprylar. Dessutom har hon den härliga förmågan att glädjas åt andras glädje, så jag är verkligen lyckligt lottad. 🥰

Då är vi 2 som är lyckligt lottade 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Plus upplevelsen med SSL. :rolleyes:

Det är nog mycket där det hänger... Don't get me wrong - jag tror Nucleus är snorbra... Men står det Solid state logic Oxford england - så känner folk sig lite som Chris Lord Alge och Bob clearmountain... - känslan är dock ofta viktig för ens arbetsflöde, så det ska man aldrig underskatta.

En behringer BCF kan till stor del göra det du mestadels kommer att göra med din nucleus. Euphonix Mc artist-system kan det definitivt. Men om man får en sunkig känsla av att sitta med en BCF så kanske man gör ett dåligt jobb - medans man med sin nucleus känner sig mer "på riktigt" och då gör man kanske bättre och snabbare jobb...

Och pluggarna, - jag har själv inte provat duendepluggarna - men vi ska nog nämna att de inte har något med de klassiska analoga 4000 E-G -borden att göra. Duendepluggarna är baserade på en korsning av SSL 9000 och det digitala c200-borden.

Vill man åt 4000 får man nog snegla på waves eller UADs versioner av detta bord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...