Jump to content
Annons

Summering med TLA Ebony A4


pressrec

Recommended Posts

Har någon erfarenhet av TLA Ebony A4?

Jag har nyligen börjat köra min masterbuss genom en TLA 5052:a och jädra vilken skillnad det blir! Har såklart därför blivit helt hooked på summering och såg att TLA har en 16 kanals summeringsmixer för "bara" 7k.

Någon som har någon uppfattning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vet inte om jag hade valt att köra hela mixen genom denna burk men för att få lite subtil rördist på ett trummpaket eller syntar tex kan den säkert fungera riktigt bra. Jag tycker många av TLA´s burkar och bord är riktigt trevliga och ebony serien är prisvärd. Men vill man bara åt en rör-färgning så är nog 5052an du redan har ett bättre verktyg. Själva summeringen påverkar precis som crille skrev inte ljudet speciellt mycket utan det är nästan enbart rören i masterdelen som ger tydlig karaktär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själva summeringen påverkar precis som crille skrev inte ljudet speciellt mycket utan det är nästan enbart rören i masterdelen som ger tydlig karaktär.

+1

https://www.studio.se/index.php/topic/67218-summeringsmixer/page__view__findpost__p__911740

Redigerat av Gilbert
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpe själv en Neve 8816 för inte allt för länge sedan. Hur vida det blir bättre eller inte låter jag vara osagt men för mig tycker jag att arbetssättet känns betydligt roligare vilket i sin tur gör att mina mixar blir bättre. Visst, det handlr om en hel del pengar men jag tycker definitivt att det var värt slantarna. Stereobreddfunktionen i Neven är oxå förbaskat trevlig 🙂

Jag tycker såhär: om du gillar analog summering och dessutom upplever att det tillför något positivt i ditt sätt att arbeta så tycker jag att du ska köra på det. Så resonerade jag och har inte ångrat mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...