Jump to content
Annons

Bounca 100 filer samtidigt?


Ohyran

Recommended Posts

Har en skiva med 100 st ljudeffekter på. Dock ligger allt som ett spår. Har kört en strip silence men hur gör jag för att bounce alla mina nya "klipp" till 100 nya wav filer?

Drog in dem i arrange men då hamnar de inte på samma start punkt? Man borde väl kunna bounca från bin fönstret?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skapa 100 kanaler.

Fördela den klippta audiofilen på kanalerna.

Döp kanalerna.

Dra in arrangen längden så att den är lika lång som den längsta audiofilen.

Sedan Export all tracks as Audiofiles.

Då skapas 100 nya audiospår med namnen du gett dom. Dock kommer alla att vara samma längs oavsett om det ät ljud eller inte i slutet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skapa 100 kanaler.

Fördela den klippta audiofilen på kanalerna.

Döp kanalerna.

Dra in arrangen längden så att den är lika lång som den längsta audiofilen.

Sedan Export all tracks as Audiofiles.

Då skapas 100 nya audiospår med namnen du gett dom. Dock kommer alla att vara samma längs oavsett om det ät ljud eller inte i slutet.

Fast borde finnas ett enklare sätt? Grymt jobbigt att behöva lägga in 100 olika klipp så att alla har samma startpunkt.

Med Srip silience har jag redan valt att det ska vara 1 sekund tystnad innan och efter ljudklippet. Allt ligger fint och perfekt i Bin mappen. Måste ju kunna gå och göra på något annat sätt?

Gjorde så som du sa innan, Men när jag drog in alla filer till arrange la dom inte sig på samma startpunkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte bara dra dom från CD-skivan till en mapp på skrivbordet? Det är ju redan wav-filer på skivan.

EDIT:

Såg att allt låg som ett spår på skivan nu, då fungerar såklart inte mitt förslag.

Redigerat av Emil
Link to comment
Dela på andra sajter

Alt 2 .

Markera alla klipp och välj convert regions to new audiofile i audio menyn.

exakt så

strip silence först så du får alla ljudsektioner som egna segment...

Redigerat av Polder
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...