jkn Postat 7 februari 2005 Postat 7 februari 2005 Är det någon som sitter på en effektplugg som harmoniskt mättar, samt distar röster på ett snyggt sätt? Jag är INTE ute efter ytterligare en rör-emulator - de står mig upp i halsen. Eftersträvar röstsoundet från Franz Ferdinand-plattan. Och ja(!), jag vet att den är inspelad med hårt pressade neve-preampar, men eftersom pluggtillverkare påstår sig kunna emulera svindyra rörförsteg, så borde det finnas någon salig plugg-ingenjör med intentionerna att efterapa en crankad neve- eller chandlerpreamp. Hjälp... 😛
Coffeemidget Postat 7 februari 2005 Postat 7 februari 2005 Gillar bloodoverdrivepluggen i FL.. fast den e ju ingen hjälte, men duger i krig. lite bångstyrig bara, skulle vilja ha mer parametrar att dona med.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 7 februari 2005 Postat 7 februari 2005 Ultrafunk's kompressor har en Nevesimulator. Har inte testat att överdriva den, med det kan ju vara en idé. Om det är Neve du är ute efter...
Egghuvud Postat 7 februari 2005 Postat 7 februari 2005 (redigerat) Antares tube kanske? Den harmoniserar inte men distar på ett behagligt sätt. http://www.antarestech.com/products/tube.html Var inne och kollade på Antares och fick se den här godingen. Hmmm dyr? http://www.antarestech.com/products/avp.html Redigerat 7 februari 2005 av Egghuvud
jkn Postat 7 februari 2005 Trådstartare Postat 7 februari 2005 Tack för tipsen! Tänkte spana in omnämnda effekter (har dock provat Antares Tube och tycker den funkar bäst på gitarr).
joachime Postat 7 februari 2005 Postat 7 februari 2005 Har du kollat in Voxengos pluggar? Voxformer har kontroll för dist och presence (plus de-esser när det blir för mycket av det goda). Eller Analogflux för mättad bandkompression. Eller någon av deras 'rör'-simulatorer (fast jag vet att du inte ville bli rekommenderad såna): Warmifier, Lampthruster eller gratispluggen TubeAmp
jkn Postat 8 februari 2005 Trådstartare Postat 8 februari 2005 Nu har jag surfat runt i demo-djungeln och hittat... ...en gratisplugg som gör jobbet! Jag har för mig att någon tipsat om Digital Fishphones förut, men det tål i sånt fall upprepas. Testade att vrida upp saturation på kompressorn Blockfish, och voilà, skön harmonisk dist. Låter sextiotal. För övrigt är hans andra pluggar lika lysande! 😠
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.