Jump to content
Annons

Pro Tools hittar inte min m-audio profire 2626


Ros3n

Recommended Posts

Hej!

Jag har installerat min m-audio profire 2626 och angett den som primary ljudrutin. När man spelar från spotify och etc så ser man att ljud kommer in men jag har förtillfället inga högtalare med 6.3mm utan bara 3.5mm. IAF! Till poängen. Mitt Pro Tools 7.4 säger att den är Unable to find digidesign hardware, click OK when hardware is connected" eller något liknande..

Har dem senaste drivrutinerna till mitt Profire 2626 som är nedladdade idag. Den är påslagen osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du måste väl ha m-powered för att det ska funka med det ljudkortet? För mig en kompis sa något om detta?

http://www.m-audio.com/index.php?do=products.article&ID=9562a9db7b674501eb19637c748b3bd8

The combination of Pro Tools M-Powered and M-Audio interfaces provides unprecedented flexibility, allowing you to completely personalize your music production system. Pro Tools M-Powered software delivers the same core technology that’s trusted by countless professional and project studios around the world. A standardized user interface means that once you know how to run one version of Pro Tools, you know how to run them all—the primary distinction is that each version of Pro Tools works with different hardware. Where Pro Tools|HD systems take advantage of Digidesign’s premium DSP-based hardware and Pro Tools LE works only with Digidesign’s LE system hardware, Pro Tools M-Powered works with approximately two-dozen different M-Audio interfaces.
Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det går inte med LE 7.4. M-powered är en nedlagd produkt, och dessutom var den dyr.

Vad försäljaren förmodligen menade var att Pro Tools 9 nu funkar med alla ljudkort. Uppgradera från ProTools LE till ProTools 9 med andra ord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en fråga angående iLok. Jag har en stationär studio dator där jag mixar allt men jag spelar in exempelvis trummorna i replokalen på en annan dator, är det bara att sätta i iLoken i datorn utan problem ?
Vad har du på din iLok då? Licenser för pluggar? Även om du skulle ta med dig iLoken till en annan dator behöver du fortfarande installera pluggarna på den datorn. Annars är det inga problem, stoppa i nyckeln.
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du på din iLok då? Licenser för pluggar? Även om du skulle ta med dig iLoken till en annan dator behöver du fortfarande installera pluggarna på den datorn. Annars är det inga problem, stoppa i nyckeln.

jo nej alltså, kör precis som i båda datorerna bara att det är lättare att släppa en bärbar, tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...