Anders F Postat 12 februari 2011 Postat 12 februari 2011 (redigerat) DÄ skapas nu festivaltrÄden för festival numero 36 som blev given titel pÄ en film. Reglerna Àr följande: *VÀlj en av filmtitlarna nedan och gör musik till. *LÄten skall innehÄlla orden som filmen heter och locka publiken till att se filmen. *Musiken skall ocksÄ ge en tydlig indikation till vilken typ av film det Àr. *LÄten ska vara nykomponerad för denna festival. *LÄten fÄr vara max 5 min lÄng Följande filmtitlar kan ni vÀlja pÄ: Bring out the beast - Amerikansk action. Maximus - Tecknad familjefilm om dektektiven maximus. Under mitt tÀcke..... - Svensk komedi Dead by noon - Amerikansk skrÀck Love on campus - Amerikansk tonÄrskomedi Bidraget ska vara inne innan klockan slÄr över till 1 april. AlltsÄ den 31 mars 23:59, alla bidrag som kommer in efter det fÄr ej delta i tÀvlingen. Skicka lÄten som mp3 i valfri kvalité till anders_fogelqvist@hotmail.com Skicka helst ej filerna direkt utan skicka lÀnkar till egen server eller liknande i första hand dÀr jag kan tanka ner filen. I mailet skriver du ditt nickname pÄ forumet sÄ jag vet vem det Àr ifrÄn. Mp3-filen ska ej innehÄlla nÄgra ID3-taggar, dessa ordnar jag sedan. Filnamnet pÄ mp3-filen ska vara: din titel (filmens titel).mp3 Lycka till nu och skapa underbar musik!!! MVH Anders Redigerat 12 februari 2011 av Gizmozis
sixties Postat 12 februari 2011 Postat 12 februari 2011 (redigerat) svÄrt att vÀlja, finns ju flera filmer man skulle vilja göra en lÄt till. nÄgra exempel sÄ alla förstÄr vad det handlar om: alltsÄ lÄtar som heter samma som filmen de Àr med i och ska locka folk att se filmen. pet sematary Goldfinger Redigerat 12 februari 2011 av sixties
debatt Postat 12 februari 2011 Postat 12 februari 2011 Finns de filmerna pĂ„ riktigt?? Eller var tanken att man skulle hitta pĂ„ lĂ„tsasfilmer? đ
Anders F Postat 12 februari 2011 TrĂ„dstartare Postat 12 februari 2011 Det Ă€r lĂ„tsasfilmer, sĂ„ om nĂ„gon finns pĂ„ riktigt sĂ„ Ă€r det inte med flit iaf och ska inte vara den filmen i sĂ„ fall đ Tack Sixties för exemplen! Sitter sjlv och funderar pĂ„ nĂ„gra man skulle kunna pytsa upp, men du tog de som jag sjĂ€lv tĂ€nkte lĂ€gga in i trĂ„den. MVH Anders
sixties Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 Finns de filmerna pĂ„ riktigt?? Eller var tanken att man skulle hitta pĂ„ lĂ„tsasfilmer? đ om vi tagit riktiga filmer sĂ„ blir man pĂ„verkad av hur den riktiga filmlĂ„ten lĂ„ter (framför allt de som ska lyssna och rösta), nu blir det friare eftersom ingen har sett filmerna och man bara har att gĂ„ pĂ„ vilken typ av genre och publik filmerna riktar sig till. sen kan man ju gĂ„ lite pĂ„ vad liknande filmer brukar ha för musik och artister som tex. amerikanska undomsfilmer har ju haft med Jonas Brothers, hannah montana mfl. eller sĂ„ gör du nĂ„got du tycker skulle passa i en helt annan stil och övertygar lyssnarna att det funkar lika bra/bĂ€ttre.
hellfog Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 Hade gÀrna hoppas pÄ fler filmtitlar att vÀlja ibland.
Tracer Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 LĂ„ter som det kan bli en vĂ€ldigt varierad festival! Kul, men det kommer bli svĂ„rt att rösta! đ
Anders F Postat 13 februari 2011 TrÄdstartare Postat 13 februari 2011 Ja, men samtidigt sÄ sÄ kan alla vara med utan att kÀnna att man mÄste ha viss kunskap kring viss genre, Ärtal eller artist, MVH Anders 1
Naymari Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 (redigerat) awwww. ingen zombie massaker film? đ EDIT: Eller vid nĂ€rmare eftertanke kan man nog rĂ€kna in det i skrĂ€ck. Redigerat 13 februari 2011 av Naymari
Tracer Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 (redigerat) edit: överflödigt inlÀgg... Redigerat 13 februari 2011 av Tracer
Procedomani2 Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 Filmen om Bellmans liv och leverne dĂ„??? đ
debatt Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 svĂ„rt att vĂ€lja, finns ju flera filmer man skulle vilja göra en lĂ„t till. nĂ„gra exempel sĂ„ alla förstĂ„r vad det handlar om: alltsĂ„ lĂ„tar som heter samma som filmen de Ă€r med i och ska locka folk att se filmen. pet sematary Goldfinger Jag kĂ€nner dĂ„ igen flera av de filmtitlarna. Tror jag iaf... đ Konstigt.
sixties Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 Jag kĂ€nner dĂ„ igen flera av de filmtitlarna. Tror jag iaf... đ Konstigt. googlade lite och det enda jag hittade var dead by noon som film, men detta Ă€r alltsĂ„ en annan film Ă€ven om det kanske finns likheter?
hellfog Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 googlade lite och det enda jag hittade var dead by noon som film, men detta Àr alltsÄ en annan film Àven om det kanske finns likheter? Han menar vÀl dina titlar som alla Àr riktiga filmer.
sixties Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 Han menar vĂ€l dina titlar som alla Ă€r riktiga filmer. jasĂ„, exemplen! ja det Ă€r riktiga filmer med riktiga lĂ„tar,det Ă€r det som Ă€r sjĂ€lva ideen till festivaltemat: att göra en lĂ„t till en film. jag hade inte tid eller möjlighet att hitta pĂ„ fler filmtitlar och göra exempel lĂ„tar till dem ocksĂ„. đ annnars har jag bara nĂ„gra exempel pĂ„ lĂ„tar som Ă€r gjorda (eller inspirerade) av/till riktiga filmer men inte Ă€r med i filmen: Misfits. night of the living dead 1
Carle Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 Borde vi inte sedan rösta pĂ„ den lĂ„t vars film man blir mest sugen pĂ„ att se? đ
debatt Postat 14 februari 2011 Postat 14 februari 2011 Man kan alltsÄ göra en lÄt till vilken film som helst? Kan man göra en film istÀllet?
debatt Postat 14 februari 2011 Postat 14 februari 2011 Man kan alltsÄ göra en lÄt till vilken film som helst? Kan man göra en film istÀllet?
sixties Postat 14 februari 2011 Postat 14 februari 2011 Man kan alltsÄ göra en lÄt till vilken film som helst? Kan man göra en film istÀllet? Reglerna Àr följande: *VÀlj en av filmtitlarna nedan och gör musik till. *LÄten skall innehÄlla orden som filmen heter och locka publiken till att se filmen. *Musiken skall ocksÄ ge en tydlig indikation till vilken typ av film det Àr. *LÄten ska vara nykomponerad för denna festival. *LÄten fÄr vara max 5 min lÄng Följande filmtitlar kan ni vÀlja pÄ: Bring out the beast - Amerikansk action. Maximus - Tecknad familjefilm om dektektiven maximus. Under mitt tÀcke..... - Svensk komedi Dead by noon - Amerikansk skrÀck Love on campus - Amerikansk tonÄrskomedi
Anders F Postat 14 februari 2011 TrĂ„dstartare Postat 14 februari 2011 MĂ„ste sĂ€ga att jag börjar fĂ„ ett frö med lite idĂ©er hĂ€r đ JAg kommer sjĂ€lv inte hinna delta, men om nĂ„gon behöver hjĂ€lp med piano/orgel eller gitarr sĂ„ hojta till đ MVH Anders
CHAE Postat 14 februari 2011 Postat 14 februari 2011 Reglerna Àr följande: *VÀlj en av filmtitlarna nedan och gör musik till. *LÄten skall innehÄlla orden som filmen heter och locka publiken till att se filmen. *Musiken skall ocksÄ ge en tydlig indikation till vilken typ av film det Àr. *LÄten ska vara nykomponerad för denna festival. *LÄten fÄr vara max 5 min lÄng FrÄga: instrumentala stycken diskvalificeras per automatik? Jag Àr helpepp pÄ det hÀr. Ska bli gött sköj!
Anders F Postat 14 februari 2011 TrĂ„dstartare Postat 14 februari 2011 Du behöver inte sjunga orden, men lĂ„ten skall innehĂ„lla orden đ MVH Anders
sixties Postat 14 februari 2011 Postat 14 februari 2011 det ska alltsÄ vara en vanlig lÄt med sÄng Àr tanken (eftersom den ska sÀlja skivor, spelas i radio, i reklam för filmen osv. om det varit en riktig film alltsÄ), sedan kanske det till en viss typ av film rÀcker med att man sjunger refrÀngen. det ska alltsÄ inte vara en sÄkallad theme lÄt som brukar vara instrumental och spelas i början pÄ teve serier och vissa filmer.
hellfog Postat 14 februari 2011 Postat 14 februari 2011 Det ska alltsÄ inte vara en sÄkallad theme lÄt som brukar vara instrumental och spelas i början pÄ teve serier och vissa filmer. Det var ju synd, för det lÀt mycket mer intressant Àn att göra en vanlig lÄt med filmtema. 1
Tracer Postat 14 februari 2011 Postat 14 februari 2011 det ska alltsĂ„ vara en vanlig lĂ„t med sĂ„ng Ă€r tanken (eftersom den ska sĂ€lja skivor, spelas i radio, i reklam för filmen osv. om det varit en riktig film alltsĂ„), sedan kanske det till en viss typ av film rĂ€cker med att man sjunger refrĂ€ngen. det ska alltsĂ„ inte vara en sĂ„kallad theme lĂ„t som brukar vara instrumental och spelas i början pĂ„ teve serier och vissa filmer. http://www.youtube.com/watch?v=iCBL33NKvPA En "vanlig" lĂ„t behöver visserligen inte innehĂ„lla sĂ„ng för att sĂ€lja skivor. đ 2
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.