Jump to content
Annons

Festival #36


Anders F

Recommended Posts

Annons

Ska det vara två titlar, egen + filmen eller är det bara filmtitel man ska använda?

det är alltså filmtiteln som blir din låt titel, efetersom den också är med i refrängen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan alla

Det va väldigt svagt med bidrag och har således bara inkommit en styck. Så har detta hänt innan och vad gjorde man då? Om man förlänger deadline vecka eller två, hur många kommer skicka in bidrag då?

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske eller så går dessa teman inte alls hem här. När vi hade "Scora en film" var det bara fyra stycken bidrag.

folken är väldigt konservativt när det kommer till teman här.

Väldigt trist.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske det, samtidigt så röstades ju detta tema fram genom att vara ett av de mest populära i den tråden, så det är ändå lite skumt i så fall. Men som sagt, om det gäller några veckor för att folk ska få in sina bidrag så tycker jag man i så fall kan skjuta upp deadline, men jag behöver i så fall veta.

Annars anser jag att stafettpinnen, samt en hyllning går över till den som skickade in bidraget.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

jadu, av någon anledning så verkar ju folk bara ha droppat av. Tråkigt för den som skickade in och tråkigt när man gjorde en röstningstråd för temat. Men men...väntar lite ifall någon vill skicka in om man förlänger deadline 2 veckor max. Låter helgen gå innan vi avslutar.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här fiaskot visar faktiskt att skit som "gubbrock", rock över huvudtaget, pop och annan "trallvänlig" musik ALLTID går hem när det gäller att kunna engagera sig hela vägen. Det finns en period i ens liv då man ser sig själv som genial och unik, en sorts gåva till livet, då man fått för sig att nu ska jag skriva "musikal", nu ska jag skriva "filmmusik", nu ska jag bli en ny Mozart... Sådana verk hör inte hemma i "tävlingsfacket". Dels är de alldeles för personliga för att rimligen anses kunna vara föremål för andras bedömning (tävling), dels alldeles för komplexa för att "pressas" fram.

Hälsningar,

f.d. Mozart

Link to comment
Dela på andra sajter

tråkigt att inga fler bidrag kommit in. Jag tyckte faktiskt det lät som en riktig kul idé på festival. Har en låt som ligger å väntar på sång som jag hade tänkt ha med faktiskt. Min sångare har inte hunnit med att sjunga in den än, men om det blir förlängning så kanske han hinner sjunga in å då lovar jag iaf att skicka in ett bidrag.

Redigerat av Limpan
Link to comment
Dela på andra sajter

tråkigt att inga fler bidrag kommit in. Jag tyckte faktiskt det lät som en riktig kul idé på festival. Har en låt som ligger å väntar på sång som jag hade tänkt ha med faktiskt. Min sångare har inte hunnit med att sjunga in den än, men om det blir förlängning så kanske han hinner sjunga in å då lovar jag iaf att skicka in ett bidrag.

Tror du att du kan veta i morgon ifall man kan vänta sig ett bidrag eller ej? För i så fall så kan vi förlänga tycker jag så det iaf blir en duell 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har varit bortrest 2 veckor men räknade med att hinna få fram ett bidrag men fick lunginflamation, och fel pencilin första veckan så därför hann jag inte få ihop mitt bidrag.

Det var väl runt 10st (fler?)som röstade fram temat, sen kan ju saker dyka upp så några faller bort men samtidigt borde ju även några som röstat på andra förslag delta.

Ibland blir det ju teman som absolut inte passar alla och då får man ju hoppa över den gången.

men om man inte har en tanka på att delta så behöver man ju inte heller vara med och rösta om temat.

nu var det ju gott om tid och eftersom det bara kom in ett bidrag så kan vi väl kora den till vinnare, om ingen fler känner att den vill göra ett bidrag.

fick en ide till ett tema som bygger på laxlaxlax förslag och tv programet "så mycket bättre".

man gör en cover på valfri forumlåt men de måste vara godkända innan av låtskrivaren så de som vill bidra med sina låtar får skriva in det i tråden. även om men inte vill delta så kan man ju låta andra göra covers av låtarna. vissa kanske vill/behöver använda spår från original låten och då kanske det underlättar om upphovsmakaren ställt sina låtar till förfogande innan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske det, samtidigt så röstades ju detta tema fram genom att vara ett av de mest populära i den tråden, så det är ändå lite skumt i så fall.
Jag tror det var filmmusik efter given titel som var poppis, inte en låt från soundtracket med filmens titel sjungen.
Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, ifall ingen säger till innan söndag övergår till måndag å koras den som skickade in bidraget till vinnare och får således ta över stafettpinnen, men jag tycker som du säger att om man röstar fram ett tema så ska man i största mån också ställa upp, annars hade kanske ett annat tema vunnit med folk som hade ställt upp. Visst kan saker dyka upp, men inte så att alla försvann.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror det var filmmusik efter given titel som var poppis, inte en låt från soundtracket med filmens titel sjungen.

Titeln behöver inte vara sjungen, men ska finnas med i låten som "dragplåster". Tolkade jag det så fel vad majoriteten va ute efter då? I så fall ber jag om ursäkt och hade bara önskat någon sagt ifrån 🙂

jaja...vi får se om någon mer dyker upp med ett svar under helgen.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Hinner tyyärr inte-jag har två provspelningar en i veckan och en nästa som jag förberett mig på.

Trodde också att låten måste vara sjungen så jag la det på is ifall någon sångare skulle dyka upp..

Hoppas att det blir en festival dock-det är roligt att lyssna igenom bidragen och rösta.......

rolleyes.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag röstade fram temat men har inte hunnit/haft inspiration. Således inget bidrag att vänta från mig 🙁

Farligt, farligt... Att skylla på "inspirationsbrist" brukar i konstnärskretsar anses som tämligen oseriöst.

Barasådäriallhast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Farligt, farligt... Att skylla på "inspirationsbrist" brukar i konstnärskretsar anses som tämligen oseriöst.

Barasådäriallhast.

Oj va petig man kan va då, är du sur för att jag inte gick på ditt aprilskämt? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker personligen man ska ge fan i och rösta om man inte har någon tanke i att delta.

Hur menar du?

Om jag röstade på Bellman som jag kände starkt för, så ska jag spela in nån filmmusiklåt som jag personligen tyckte var ett

skittråkigt tema, och till på köpet med ett tillkrånglat regelverk som gör att hälften inte fattar vad som gäller??

Skulle inte tro det......

Mvh

Björn

Redigerat av Burnie
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du att du kan veta i morgon ifall man kan vänta sig ett bidrag eller ej? För i så fall så kan vi förlänga tycker jag så det iaf blir en duell 🙂

MVH

Anders

Nej jag är rädd att det är alldeles för osäkert att säga imorgon om det blir nått eller ej. Han har fullt upp med egen platta, så jag vet inte om han kommer kunna spela in imorgon, nästa vecka eller nästa månad...

Kanske får bli ny festival istället, jag vet inte :-S

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...