Jump to content
Annons

Festival #36


Anders F

Recommended Posts

Då skapas nu festivaltråden för festival numero 36 som blev given titel på en film.

Reglerna är följande:

*Välj en av filmtitlarna nedan och gör musik till.

*Låten skall innehålla orden som filmen heter och locka publiken till att se filmen.

*Musiken skall också ge en tydlig indikation till vilken typ av film det är.

*Låten ska vara nykomponerad för denna festival.

*Låten får vara max 5 min lång

Följande filmtitlar kan ni välja på:

Bring out the beast - Amerikansk action.

Maximus - Tecknad familjefilm om dektektiven maximus.

Under mitt täcke..... - Svensk komedi

Dead by noon - Amerikansk skräck

Love on campus - Amerikansk tonårskomedi

Bidraget ska vara inne innan klockan slår över till 1 april. Alltså den 31 mars 23:59, alla bidrag som kommer in efter det får ej delta i tävlingen. Skicka låten som mp3 i valfri kvalité till anders_fogelqvist@hotmail.com

Skicka helst ej filerna direkt utan skicka länkar till egen server eller liknande i första hand där jag kan tanka ner filen. I mailet skriver du ditt nickname på forumet så jag vet vem det är ifrån. Mp3-filen ska ej innehålla några ID3-taggar, dessa ordnar jag sedan. Filnamnet på mp3-filen ska vara:

din titel (filmens titel).mp3

Lycka till nu och skapa underbar musik!!!

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

svårt att välja, finns ju flera filmer man skulle vilja göra en låt till.

några exempel så alla förstår vad det handlar om: alltså låtar som heter samma som filmen de är med i och ska locka folk att se filmen.

pet sematary

Goldfinger

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är låtsasfilmer, så om någon finns på riktigt så är det inte med flit iaf och ska inte vara den filmen i så fall 🙂

Tack Sixties för exemplen! Sitter sjlv och funderar på några man skulle kunna pytsa upp, men du tog de som jag själv tänkte lägga in i tråden.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns de filmerna på riktigt??

Eller var tanken att man skulle hitta på låtsasfilmer?

😕

om vi tagit riktiga filmer så blir man påverkad av hur den riktiga filmlåten låter (framför allt de som ska lyssna och rösta), nu blir det friare eftersom ingen har sett filmerna och man bara har att gå på vilken typ av genre och publik filmerna riktar sig till.

sen kan man ju gå lite på vad liknande filmer brukar ha för musik och artister som tex. amerikanska undomsfilmer har ju haft med Jonas Brothers, hannah montana mfl. eller så gör du något du tycker skulle passa i en helt annan stil och övertygar lyssnarna att det funkar lika bra/bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner då igen flera av de filmtitlarna. Tror jag iaf... 😕

Konstigt.

googlade lite och det enda jag hittade var dead by noon som film, men detta är alltså en annan film även om det kanske finns likheter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Han menar väl dina titlar som alla är riktiga filmer.

jaså, exemplen! ja det är riktiga filmer med riktiga låtar,det är det som är själva ideen till festivaltemat: att göra en låt till en film.

jag hade inte tid eller möjlighet att hitta på fler filmtitlar och göra exempel låtar till dem också. 😆

annnars har jag bara några exempel på låtar som är gjorda (eller inspirerade) av/till riktiga filmer men inte är med i filmen:

Misfits. night of the living dead

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan alltså göra en låt till vilken film som helst?

Kan man göra en film istället?

Reglerna är följande:

*Välj en av filmtitlarna nedan och gör musik till.

*Låten skall innehålla orden som filmen heter och locka publiken till att se filmen.

*Musiken skall också ge en tydlig indikation till vilken typ av film det är.

*Låten ska vara nykomponerad för denna festival.

*Låten får vara max 5 min lång

Följande filmtitlar kan ni välja på:

Bring out the beast - Amerikansk action.

Maximus - Tecknad familjefilm om dektektiven maximus.

Under mitt täcke..... - Svensk komedi

Dead by noon - Amerikansk skräck

Love on campus - Amerikansk tonårskomedi

Link to comment
Dela på andra sajter

Reglerna är följande:

*Välj en av filmtitlarna nedan och gör musik till.

*Låten skall innehålla orden som filmen heter och locka publiken till att se filmen.

*Musiken skall också ge en tydlig indikation till vilken typ av film det är.

*Låten ska vara nykomponerad för denna festival.

*Låten får vara max 5 min lång

Fråga: instrumentala stycken diskvalificeras per automatik?

Jag är helpepp på det här. Ska bli gött sköj!

Link to comment
Dela på andra sajter

det ska alltså vara en vanlig låt med sång är tanken (eftersom den ska sälja skivor, spelas i radio, i reklam för filmen osv. om det varit en riktig film alltså), sedan kanske det till en viss typ av film räcker med att man sjunger refrängen.

det ska alltså inte vara en såkallad theme låt som brukar vara instrumental och spelas i början på teve serier och vissa filmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

det ska alltså vara en vanlig låt med sång är tanken (eftersom den ska sälja skivor, spelas i radio, i reklam för filmen osv. om det varit en riktig film alltså), sedan kanske det till en viss typ av film räcker med att man sjunger refrängen.

det ska alltså inte vara en såkallad theme låt som brukar vara instrumental och spelas i början på teve serier och vissa filmer.

http://www.youtube.com/watch?v=iCBL33NKvPA

En "vanlig" låt behöver visserligen inte innehålla sång för att sälja skivor. 😉

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...